Bosch WTE86301FG demonteren loopwiel

De wasdroger defect is natuurlijk erg vervelend! U kunt een monteur bellen maar die kost vaak veel geld.
Als u een beetje handig bent dan kunt u in veel gevallen uw wasdroger prima zelf repareren. Vaak met zeer lage kosten (minder als 10 euro)
Vragen over de reparatie of problemen met uw droger kunt u dan ook hier posten.
De mede-forum gebruikers en de moderators van DIY reparatie (www.DIYreparatie.nl) helpen u graag op weg!
Gesloten
JPK
Berichten: 3
Lid geworden op: 05 feb 2021, 00:14

Hallo,

Iemand een idee hoe ik het oude loopwiel van mijn Bosch wasdroger type WTE86301FG kan verwijderen. Zit langs de beide zijden vast met een moer op een asje. Echter wanneer ik deze losmaakt krijg ik er nog geen beweging in. Vermoed dat het kogellagertje dat in het wieltje zit zoals gebruikelijk geklemd zit op het asje.Bij het nieuwe loopwiel zit een bus en een soort bout bij. Het doel en gebruik ervan begrijp ik echter niet goed. Nodig voor de demontage ?Maar hoe dan.Iemand ervaring mee?
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
LAMPJE
Beheerder
Berichten: 1423
Lid geworden op: 08 nov 2018, 22:43

Maak eens een foto van hoe het nu zit
Met vriendelijke groet,


Lampje



Bent u tevreden met onze gratis hulp? En draait uw machine weer voor een paar centen?


Wij lusten wel een biertje
JPK
Berichten: 3
Lid geworden op: 05 feb 2021, 00:14

Ziet er volledig hetzelfde uit als in dit filmpje dat ik op YouTube tegen kwam. Alleen komt dat wieltje bij mij er niet af. Durf ook niet teveel kracht zetten om niets te beschadigen.
https://youtu.be/pRmc4DfaVR0
Gebruikersavatar
LAMPJE
Beheerder
Berichten: 1423
Lid geworden op: 08 nov 2018, 22:43

Bij jou is het dus gewoon een as die aan beide zijden met moeren wordt vastgehouden in het front.
Het is gebruikelijk dat een lager op zo'n as een passing is die wat vast kan zitten.

Je zult met twee dunne schroevendraaiers in de spleet tussen chassis en wieltje met wat wrikken het lager van de as moeten drukken.
Als je wat ruimte kunt maken door de trommel wat weg te drukken, zou je ook de moer aan de andere zijde los kunnen maken en dan de as in de bankschroef uit het lager kunnen tikken, onder bescherming van een stukje hout.

Het door jou getoonde onderdeel is een vervanger voor jouw situatie en in jouw geval heb je de bout niet nodig, alleen de moeren.
Met vriendelijke groet,


Lampje



Bent u tevreden met onze gratis hulp? En draait uw machine weer voor een paar centen?


Wij lusten wel een biertje
JPK
Berichten: 3
Lid geworden op: 05 feb 2021, 00:14

In die richting was ik ook aan het denken.
Ga binnenkort nog eens proberen.
In elk geval bedankt voor de tip.
Laatst gewijzigd door JPK op 06 feb 2021, 20:02, 1 keer totaal gewijzigd.
Gesloten