Nordland ECD8612 Doet geheel niets meer

De wasdroger defect is natuurlijk erg vervelend! U kunt een monteur bellen maar die kost vaak veel geld.
Als u een beetje handig bent dan kunt u in veel gevallen uw wasdroger prima zelf repareren. Vaak met zeer lage kosten (minder als 10 euro)
Vragen over de reparatie of problemen met uw droger kunt u dan ook hier posten.
De mede-forum gebruikers en de moderators van DIY reparatie (www.DIYreparatie.nl) helpen u graag op weg!
Gesloten
Info


Goedendag,Ik heb hier een Nordland ECD8612 die helemaal niets meer doet. Tijdens het draaien is ie er mee gestopt. Verschijnselen: Lamp binnenzijde gaat niet meer aan, geen enkele led brand, reageert op geen enkele stand van de schakelaar.Tot nu toe gedaan: Gemeten dat er 220 binnen komt en is ok, op contacten van lamp geen spanning, printplaat op losse contacten nagekeken, ziet er goed uit.Iemand zoiets ook gehad, of enig idee waar ik het moet zoeken?Alvast bedankt,Jos
Info


ga is op de printplaat op zoek naar een defecte weerstand en misschien een inductor en een zwart chipje met 7 of 8 pootjes, want dit zal hetzelfde probleem zijn als veel anderen op dit forum met wasdrogers die plotseling compleet dood zijn , maak even een paar duidelijke foto's van de printplaat dan kunnen we ook even meekijken
Info


Hallo Bennie,Bedankt voor je reactie. Ik heb nu net ontdekt omdat R76 een beetje bruin was deze ook defect is, deze zie je nu met 1 poot los ook op de foto's. Deze moet zijn 47R (ohm) maar meet niets meer. Omdat ik eerder problemen heb gehad, had ik nog een ander board hier op de plank. Helaas is deze weerstand ook daar kapot. Ik kan verder niets ontdekken wat er vreemd uitziet op de printplaat. R25 = 33ohm en kan ik op het andere board zetten, dit is misschien wel een te grote afwijking. Als je nog meer ziet hoor ik het graag,Gr, Jos
Info


Ook net het andere bericht gelezen van vandaag en de eerdere berichten. Lijkt dat bij mij ook de chip en de weerstand die kapot zijn. Foto 4494 is van het board wat in de machine zat. Foto 4495 is van het board wat ik nog op de plank had liggen.Ik denk dat ik het hier ook een 100 ohm weerstand en de chip word die ik moet gaan bestellen. kan iemand mij vertellen waar ik dit kan bestellen?Heb al een bedrijf gevonden waar ik kan bestellen. Voordat ik bestel, Zou er nog een onderdeel defect kunnen zijn? wat gaat meestal samen?Bedankt,Gr, Jos  
Info


je moet er zeker geen lichtere weerstand inzetten, jouw printplaat lijkt wel op die van een aeg en de codering is ook hetzelfde, en bij aeg gaat vaak alleen de lnk304gn kapot en de weerstand van 47 ohmer word geadviseert om de weerstand een stapje hoger te doen om dit probleem in de toekomst te voorkomenop http://www.maakmijnwitgoed.nl/ kan je de onderdelen bestellen en er staat ook wel een handleiding opvoor het solderennordland is ook van electrolux kom ik net achter, dus is het niet zo gek dat de printplaten op elkaar lijken,ik denk dat het met deze 2 onderdelen wel gerepareerd is
Info


Klopt Bernie,Printplaat zit ook in een AEG type en heb daar ook het eea gelezen met dezelfde problemen. Weerstand en de LNK vervangen loste de problemen weer op. Ook bij dat bedrijf inmiddels al de bestelling gedaan en hopen dat het er snel is.Ik laat het weten of de machine weer draait na de ingreep ja/neeBedankt zover,Jos
Info


Hallo Bennie,Vanochtend de weerstand en LNK ontvangen van http://www.maakmijnwitgoed.nl Snel geleverd, dank hiervoor. Zojuist even de spullen gesoldeerd en board even los getest ... Werkt. Hierna alles weer netjes ingebouwd en terug op zijn plaats. Droger werkt weer als een zonnetje, kosten € 6,- inclusief verzendkosten.Bedankt voor de tipsGr, Jos and a happy wife 
Info


de happy wife is het belangrijkste he    mooi dat hij weer doet
Gesloten