Beko dc72301 droogt niet meer

De wasdroger defect is natuurlijk erg vervelend! U kunt een monteur bellen maar die kost vaak veel geld.
Als u een beetje handig bent dan kunt u in veel gevallen uw wasdroger prima zelf repareren. Vaak met zeer lage kosten (minder als 10 euro)
Vragen over de reparatie of problemen met uw droger kunt u dan ook hier posten.
De mede-forum gebruikers en de moderators van DIY reparatie (www.DIYreparatie.nl) helpen u graag op weg!
Gesloten
BBK
Berichten: 1
Lid geworden op: 09 jan 2021, 07:47

Beste, ik heb een beko droger dc72301.
Sinds gisteren droogt deze mijn kleren niet meer.
Wat me opvalt is dat de draairichting van af het begin om de 20 seconden veranderd van draairichtin(ongeacht het programma) Ik heb het verwarmingselement doorgemeten met mijn multimeter is hidr krijg ik een waarde van 21 ohm.( dus dit is goed).
Het verwarmingselement wordt wel warm maar ik heb geen idee hoe warm dit moet worden ( dus maw ik kan op de cassette van het element mijn hand leggen en voel warmte).
Dus nu vroeg ik me 2 dingen af. Ligt het aan het verwarmingselement en moet ik dit dan vervangen of moet ik verder gaan uitzoeken bij het probleem dat de motor stil valt om de 20 sec om van draairichting te veranderen(kan het iets zijn in de printplaat) .
Ik hoop dat iemand me verder kan helpen.
Ter Info de droogkast is zeker 6 jaar oud en wordt heel veel gebruikt.
Bedankt alvast.
Met vriendelijke groeten
Gebruikersavatar
LAMPJE
Beheerder
Berichten: 1423
Lid geworden op: 08 nov 2018, 22:43

Ik heb lopen zoeken naar documentatie van jouw machine

Kun je een foto maken van jouw typeplaatje of alle gegevens overnemen?
Beko ModelNo-2.jpg
Ik weet niet het bouwjaar van jouw machine, maar er is voor dit type een terugroepactie geweest.

Beko terugroepactie

Omdat BEKO kwaliteit en zekerheid hoog in het vaandel draagt, informeren wij u langs deze weg dat een bepaalde productie condensdrogers van 7kg een risico zou kunnen vormen.
Een mankement aan één van de elektronische componenten zou kunnen teweegbrengen dat deze oververhit waardoor er kans bestaat op brandgevaar.
Vanuit statistisch oogpunt is de kans hierop bijzonder klein. Desalniettemin willen wij als fabrikant onze verantwoordelijkheid nemen, en hebben wij vrijwillig beslist om een aanpassing uit te voeren aan alle toestellen die mogelijk dit mankement zouden kunnen vertonen.
Mocht u een BEKO Condensdroger 7kg hebben aangeschaft in de Benelux na 1 juni 2012, zouden wij u willen vragen even het model en het serienummer van uw toestel na te gaan.
Zoals hieronder afgebeeld, wordt deze informatie vermeld op een signalisatieplaatje, dat u terugvindt op het front van uw toestel, bij het openen van de deur.
De eerste twee cijfers geven het bouwjaar van uw toestel weer, de twee laatste de maand van productie.
De mogelijk betrokken toestellen werden geproduceerd tussen mei en november 2012. De overeenkomende modelnummers worden in de tabel hieronder weergegeven.

Uw veiligheid is onze prioriteit, als u twijfelt, controleer dan hier het serienummer van uw toestel aangekocht in de Benelux.
Model
DC7110
DC72301
DC7230
DCU 7230X
DCU 7330XB
DCU 7330XS
DCU 7430X
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Met vriendelijke groet,


Lampje



Bent u tevreden met onze gratis hulp? En draait uw machine weer voor een paar centen?


Wij lusten wel een biertje
Gebruikersavatar
LAMPJE
Beheerder
Berichten: 1423
Lid geworden op: 08 nov 2018, 22:43

Omdat ik niet precies weet welk element er in zit, kan ik niet met zekerheid zeggen of het element goed is. Daar moeten de andere nummers uitsluitsel over geven.
Zoals ik de beschrijving lees, heeft de machine altijd wel gedroogd met het wisselen van de draairichting, dat lijk mij ook niet verkeerd.

Mijn verdenking gaat uit naar de aansturing van de elementen vanuit de print. Daar zou wel eens een slecht relais voor het probleem kunnen zorgen. Zijn het een of twee elementen?
Met vriendelijke groet,


Lampje



Bent u tevreden met onze gratis hulp? En draait uw machine weer voor een paar centen?


Wij lusten wel een biertje
Gesloten