Whirlpool Indiana c wordt niet warm

De wasdroger defect is natuurlijk erg vervelend! U kunt een monteur bellen maar die kost vaak veel geld.
Als u een beetje handig bent dan kunt u in veel gevallen uw wasdroger prima zelf repareren. Vaak met zeer lage kosten (minder als 10 euro)
Vragen over de reparatie of problemen met uw droger kunt u dan ook hier posten.
De mede-forum gebruikers en de moderators van DIY reparatie (www.DIYreparatie.nl) helpen u graag op weg!
Gesloten
CSR
Berichten: 4
Lid geworden op: 05 jan 2021, 12:26

Onze droger wordt ineens niet meer warm. Filters schoongemaakt en de vochtsensor ook. Waar kan het aan liggen?

Groet Cesar
CSR
Berichten: 4
Lid geworden op: 05 jan 2021, 12:26

Het gaat om een indiana c droger nr. 8575 846 12060
Gebruikersavatar
LAMPJE
Beheerder
Berichten: 1423
Lid geworden op: 08 nov 2018, 22:43

Waarschijnlijk was je te laat met het schoonmaken van de filters en de kanalen en niet te vergeten het element zelf.
Je zult de filters een nacht in een azijnbadje moeten zetten, uitsoppen met allesreiniger en een zachte borstel.
De kanalen reinigen met stofzuiger en rattenstaart.
Het element uitzuigen.
En ook de ventilator ontdoen van vuil wat inwendig opgehoopt is.
Want alles wijst op oververhitting van het element.
Daar zitten een aantal sensoren op, waar er een van uitgeschakeld is, of defect.
Met vriendelijke groet,


Lampje



Bent u tevreden met onze gratis hulp? En draait uw machine weer voor een paar centen?


Wij lusten wel een biertje
CSR
Berichten: 4
Lid geworden op: 05 jan 2021, 12:26

Nadat ik alles waar ik bij kon komen schoongemaakt hebt bleef de droger de storing houden. Uiteindelijk heb ik de monteur gebeld en is pas deze week gerepareerd. Probleem lag bij de warmte wisselaar, die was stuk. Nieuwe erin en de droger doet het wel. Reparatiekosten €200.

Bedankt voor de info Groet Cesar
CSR
Berichten: 4
Lid geworden op: 05 jan 2021, 12:26

Laatste vraag hoe kan ik aangeven dat mijn probleem opgelost is. Ik zie dat in sommige berichten een vinkje staat en bij andere een rode kruis, bij mij staat een grijze kruis.
Groet Cesar
Gebruikersavatar
LAMPJE
Beheerder
Berichten: 1423
Lid geworden op: 08 nov 2018, 22:43

Je kunt gewoon een bericht plaatsen, pas als alles opgelost is gaat er een slotje op en komt er een kruis te staan.

Maar mooi dat het opgelost is. Van een defecte condensor heb ik nog nooit gehoord, wat mankeerde er dan aan?
Met vriendelijke groet,


Lampje



Bent u tevreden met onze gratis hulp? En draait uw machine weer voor een paar centen?


Wij lusten wel een biertje
Gesloten