Aeg droger protex t5127ac printplaat stuk

De wasdroger defect is natuurlijk erg vervelend! U kunt een monteur bellen maar die kost vaak veel geld.
Als u een beetje handig bent dan kunt u in veel gevallen uw wasdroger prima zelf repareren. Vaak met zeer lage kosten (minder als 10 euro)
Vragen over de reparatie of problemen met uw droger kunt u dan ook hier posten.
De mede-forum gebruikers en de moderators van DIY reparatie (www.DIYreparatie.nl) helpen u graag op weg!
Gesloten
Info

Hallo,
Mijn printplaat is stuk. De machine stopte van het 1 op het andere moment er mee op.
Alles nagekeken, leek allemaal in orde.
Printplaat is 1 weerstand kapot.
Kan alleen niet meer achterhalen wat voor het 1 het is.
Wie op wie kan mij helpen???

En als er eventueel nog meer kapot is.
Info

bij AEG is de weerstand die defect raakt, wat ik tot nu toe heb meegemaakt 47 ohm en dat komt omdat er kortsluiting in de lnk304gn zit.

maar om er zeker van te zijn mag je hier wel een paar foto's plaatsen zodat we mee kunnen kijken

de lnk304gn is een klein rechthoekig chipje met 7 pootjes die waarschijnlijk aan de andere kant van de printplaat zit

maak daar ook een duidelijke foto van
Info


Ik wou al een paar foto's plaatsen alleen de foto's zijn te groot die mijn telefoon maakt dus zal nog even prutsen.
Info


Hier zit trouwens een LNK 364GN in
Info

okay maar de werking van de lnk is hetzelfde alleen kan deze meer vermogen geven dan een 304.

ik heb je een persoonlijk bericht gestuurd

die kan je lezen bij mijn berichten
Info

die weerstand is goed kapot en op die lnk zit een klein glimmend rondje als ik het goed zag ,
dat kan een smeltplek zijn, bij de lnk304 zit altijd een weerstand van 47 ohm bij aeg ,
nu weet ik niet zeker of bij deze lnk juist een zwaardere zat of een lichtere of ook 47 ohm
ik zou hem vervangen voor een 100 ohm brandveilige weerstand, en mocht hij niet naar behoren gaan werken,
dan een 47 ohm weerstand

wacht nog even de reactie van hazee af wat hij ervan denkt

zou je nog een duidelijke foto willen sturen van de lnk
Info


Ik heb je een foto toegestuurd
Info

dat zwarte bultje hoort daar niet te zitten , dat is een smeltplek .

hazee heeft deze wel in het assortiment,  http://www.maakmijnwitgoed.nl/17-ic

op deze site kan je de weerstand(en) ook bestellen en er staat ook wel een handleiding op hoe je te werk moet gaan om te repareren

maar wacht zijn reactie nog even af, ik heb hem de fotos ook doorgestuurd
Info


Top Ik wacht af. Nog maar even de was aan het was rek te drogen Tot zover bedankt (y)
Info

Klopt, de LNK364 is ook overleden. Ook bij dit IC komt een 47 Ohm veiligheidsweerstand voor,

maar ik heb te weinig gegevens over apparaten met dit type LNK-IC-tje om er helemaal zeker van te zijn.

Mijn advies: 100 Ohm veiligheidsweerstand plaatsen + nieuwe LNK364GN

Check ook de rest van de printplaat op slechte soldeerverbindingen, bijv. bij de relais en soldeer deze ook gelijk nog even allemaal door!
Gesloten