Siemens WT46E163FG/30 start niet, enkel biepbiep en pinkend lampje

De wasdroger defect is natuurlijk erg vervelend! U kunt een monteur bellen maar die kost vaak veel geld.
Als u een beetje handig bent dan kunt u in veel gevallen uw wasdroger prima zelf repareren. Vaak met zeer lage kosten (minder als 10 euro)
Vragen over de reparatie of problemen met uw droger kunt u dan ook hier posten.
De mede-forum gebruikers en de moderators van DIY reparatie (www.DIYreparatie.nl) helpen u graag op weg!
Gesloten
Info


Vier jaar oude droogkast (iq300), niet erg veel gebruikt. Sinds gisteren wil de droger niet meer starten. Filter, waterreservoir, aalemaal proper gemaakt. Bij het aanklikken van de start knop, krijg ik dubbele biep en blijft het startknopje pinken. Wat ik reeds op forum vond heb ik proberen uitsluiten( kinderslot, filter, stekker een u eruit,...) , maar zonder resultaat. Er is ook geen display op de droger, dus zie ook geen foutcode. Iemand ervaring met dit probleem of met deze machine?
Info


heb je de deur beveiliging ook gecheckt , deze ziet of de deur open of dicht is ,mag ik ook even de nummers van de deursticker, dan weet ik welke machine je hebt
Info


Deurbeveiliging niet gecheckt, want in de supersummiere gebruikershandleiding niets teruggevonden, ook niet op siemens onderdelen site...Hoe kan ik die checken?WT46E163FG/30 FD9109 200261
Info


het deurslot zit volgens mij bij de vergrendeling in, kijk eens of de stekkers niet los zitten en/of verbrand zijn , als er 2 draadjes aan zitten verbind die dan eens door en test de droger nog eens .je laat de droger dan denken dat de deur dicht zit
Info


hallo 2 x een piep is een defecte deurslot..vr gr herman witgoed
Gesloten