Miele Sudwind T442C Nr. 00/ 14749467 lekt water

De wasdroger defect is natuurlijk erg vervelend! U kunt een monteur bellen maar die kost vaak veel geld.
Als u een beetje handig bent dan kunt u in veel gevallen uw wasdroger prima zelf repareren. Vaak met zeer lage kosten (minder als 10 euro)
Vragen over de reparatie of problemen met uw droger kunt u dan ook hier posten.
De mede-forum gebruikers en de moderators van DIY reparatie (www.DIYreparatie.nl) helpen u graag op weg!
Gesloten
PT1
Berichten: 20
Lid geworden op: 06 aug 2020, 11:32

Onze Miele Sudwind condenswasdroger lekt water aan de onderkant. Dat veroorzaakt sluiting waardoor de aardlek eruit vliegt.
De schuiflade linksboven die normaal vol zit met water bevat nu helemaal geen water meer.
De condensor is schoongemaakt en wordt bloedheet. Omdat ik er niet zeker van ben of hij echt voldoende schoon is ga ik hem morgen onder hogedruk schoonspuiten.
Het verwarmingselement en de koolborstels zijn recent vervangen door Miele.
Hoe kan ik de lekkage het beste opsporen?
De bovenplaat heb ik verwijderd en de plaat onder de machine ook maar ik zie niet hoe ik de behuizing kan verwijderen om te zien waar de lekkage, mogelijk door een verstopping, vandaan komt.

Met vriendelijke groet,
Piet
Gebruikersavatar
LAMPJE
Beheerder
Berichten: 1423
Lid geworden op: 08 nov 2018, 22:43

Met hoge druk zou ik zeker niet doen, want dan weet je echt niet waar het water blijft.

Behoedzaam spoelen kan wel met heet water waarbij je het water wegzuigt met een natzuiger in het pompcompartiment.

Je zult het pomp en vlottercompartiment en omgeving eens zeer goed moeten reinigen. want daar hoopt de taaie blubber van pluizen, wasverzachter en wasmiddel zich op

Front open maken en de schuifslede van de in de weg zittende apparatuur leegmaken en zo kom je rechts achterin bij de pomp
Met vriendelijke groet,


Lampje



Bent u tevreden met onze gratis hulp? En draait uw machine weer voor een paar centen?


Wij lusten wel een biertje
PT1
Berichten: 20
Lid geworden op: 06 aug 2020, 11:32

Hartelijk dank, een mooie klus voor deze week.
Met vriendelijke groet,
Piet
PT1
Berichten: 20
Lid geworden op: 06 aug 2020, 11:32

Update van het probleem: het is mij niet gelukt om bij de pomp te komen en deze schoon te maken. Inmiddels is de droger vervangen door een nieuwe Miele.
Dank voor de hulp.
Piet
Gebruikersavatar
LAMPJE
Beheerder
Berichten: 1423
Lid geworden op: 08 nov 2018, 22:43

Dank je wel voor de terugkoppeling Piet.
Met vriendelijke groet,


Lampje



Bent u tevreden met onze gratis hulp? En draait uw machine weer voor een paar centen?


Wij lusten wel een biertje
Gesloten