Bosch WTW84562NL waterreservoir loopt niet leeg via afvoer

De wasdroger defect is natuurlijk erg vervelend! U kunt een monteur bellen maar die kost vaak veel geld.
Als u een beetje handig bent dan kunt u in veel gevallen uw wasdroger prima zelf repareren. Vaak met zeer lage kosten (minder als 10 euro)
Vragen over de reparatie of problemen met uw droger kunt u dan ook hier posten.
De mede-forum gebruikers en de moderators van DIY reparatie (www.DIYreparatie.nl) helpen u graag op weg!
Gesloten
GRD
Berichten: 1
Lid geworden op: 29 nov 2020, 11:14

Hallo ,

Ik heb een probleem met een Bosch WTW84562NL. (naar aanleiding dat de was niet goed meer droog werd op onderzoek uitgegaan)
De droger was volgens de gebruiksaanwijzing aangesloten op de afvoer. Dit allemaal gechecked
Het waterreservoir loopt vol. Ik heb de afvoerslang in een emmer gelegd om te kijken of het water uiteindelijk weggepompt wordt echter dit gebeurt niet. (Alles is inmiddels schoongemaakt , onder de pomp tot aan de afvoer) Er komt echter geen water uit de afvoerslang.

Pomp eruit gehaald en gekeken of deze draait via het service menu P03 . Deze draait .
Hoe weet ik of wellicht de afvoer regelaar defect is ? Kan iemand uitleggen wat deze precies doet ?
Is er een lijst van alle standen in het service menu ?
Alle tips zijn welkom.

Groet Gerardo
Gebruikersavatar
LAMPJE
Beheerder
Berichten: 1423
Lid geworden op: 08 nov 2018, 22:43

Graag het volledige E nummer vermelden.

De afvoerregelaar zorgt ervoor dat niet alle condenswater naar het riool wordt afgevoerd, maar er een deel achterblijft om op geregelde tijden de condensor automatisch te spoelen.

Omdat je het e nummer niet vermeld hebt, kan ik niet zien hoe het precies zit.

In ieder geval weet ik wel dat er een reparatieset is om de condensor wel bereikbaar te krijgen om de vervuiling handmatig te kunnen verwijderen.

Maar in eerste instantie zou ik de slangen een nalopen en kijken of er verstoppingen in de slang of bij de drainklep zit.

Heb je wasverzachter gebruikt in de wasmachine?

Service luik condensor aanbrengen uitgebreid Servicetechniker
Met vriendelijke groet,


Lampje



Bent u tevreden met onze gratis hulp? En draait uw machine weer voor een paar centen?


Wij lusten wel een biertje
Gesloten