AEG 59840 91609620900 wasdroger gaat in aardsluiting

De wasdroger defect is natuurlijk erg vervelend! U kunt een monteur bellen maar die kost vaak veel geld.
Als u een beetje handig bent dan kunt u in veel gevallen uw wasdroger prima zelf repareren. Vaak met zeer lage kosten (minder als 10 euro)
Vragen over de reparatie of problemen met uw droger kunt u dan ook hier posten.
De mede-forum gebruikers en de moderators van DIY reparatie (www.DIYreparatie.nl) helpen u graag op weg!
Gesloten
SFL
Berichten: 26
Lid geworden op: 23 nov 2020, 20:18

Het betreft hier een AEG Electrolux . Model T59840 type P502867

De machine geeft na een paar minuten kortsluiting. Dit is een warmtepomp droogkast.
Heb de machine al helemaal zuiver gemaakt.
Wat kan dit probleem veroorzaken?
Op het display komt geen foutcode(spanning is weg)
Gebruikersavatar
LAMPJE
Beheerder
Berichten: 1423
Lid geworden op: 08 nov 2018, 22:43

Graag het productcodenummer
Met vriendelijke groet,


Lampje



Bent u tevreden met onze gratis hulp? En draait uw machine weer voor een paar centen?


Wij lusten wel een biertje
SFL
Berichten: 26
Lid geworden op: 23 nov 2020, 20:18

Prod. no. 916 096 209 0 0

Goetjes Stefan
SFL
Berichten: 26
Lid geworden op: 23 nov 2020, 20:18

Ik heb in het diagnostic programma de foutcode E32 gevonden.
Wat kan dit zijn bij dit machine?
Gebruikersavatar
LAMPJE
Beheerder
Berichten: 1423
Lid geworden op: 08 nov 2018, 22:43

Ik denk dat dit het gevolg is van verkeerd testen.
Want deze foutcode komt er als je in de stand vochtmeting de meetaansluiting van de sensor niet kortgesloten hebt naar aarde binnen een paar seconden.
Je noemt kortsluiting, maar dat begrijp ik niet helemaal.
Als je kortsluiting hebt dan gaat de automaat in de groepenkast er uit.
Dan kun je ook geen foutmelding hebben.
Of is het de aardlekautomaat die er uitgaat?
Met vriendelijke groet,


Lampje



Bent u tevreden met onze gratis hulp? En draait uw machine weer voor een paar centen?


Wij lusten wel een biertje
SFL
Berichten: 26
Lid geworden op: 23 nov 2020, 20:18

Het is inderdaad de aarlek die eruit gaat. Nu had ik gisteren het diagnostic program eens opgestart en bij stand 7 van de draaitoets krijg ik de melding E32.
Gebruikersavatar
LAMPJE
Beheerder
Berichten: 1423
Lid geworden op: 08 nov 2018, 22:43

Deze machine heeft niet zoveel verdachte plaatsen voor een aardsluiting.
Je hebt nog een koelkastcompressor en een losse electrische ventilator.

Ik denk dat je alle bekabeling eens na moet lopen of er nergens een kabel doorgesleten is en aardsluiting maakt.
Je zou de diverse componenten los kunnen koppelen en op de stekkers hun ohmse weerstand t.o.v. aarde kunnen meten. Het liefst met een megger met een spanning van 250 volt. Maar ja die hebben de meeste mensen niet tot hun beschikking.
Is er een patroon te ontdekken? Bijv. na een half uur en is er dan ergens condens zichtbaar? Ligt er ergens een stekker los?

Je zegt dat je de machine helemaal zuiver hebt gemaakt, maar hoe ver is dat? Dat kan ik van afstand niet beoordelen.

Die E32 is normaal als je te lang op die stand blijft staan dan krijg je die melding.
Dus dat wijst dus nergens op.

Je zou in het diagnose programma de diverse functies eens kunnen testen.
Kijken wat daar uitkomt.
Met vriendelijke groet,


Lampje



Bent u tevreden met onze gratis hulp? En draait uw machine weer voor een paar centen?


Wij lusten wel een biertje
Gebruikersavatar
LAMPJE
Beheerder
Berichten: 1423
Lid geworden op: 08 nov 2018, 22:43

1 alle LED’s en cijfers lichten op in volgorde, wanneer een toets wordt gedrukt verschijnt het toets nummer (werking gebruikersinterface)

2 Level sensor, schakelt bij vulling van 0,7 L en stuurt condenspomp, compressor koelventilator

3 CCW trommelrotatie; condenspomp continu; compressor koelventilator max. 10 min.

4 CW trommelrotatie in stappen; condenspomp continu; compressor koelventilator max. 10 min.

5 CW trommelrotatie; circulatieventilator; compressor koelventilator max. 10 min.

6 CW trommelrotatie; circulatieventilator triac; compressor commando; compressor koelventilator display showt temp. NTC

7 vochtsensor controle met kortsluiting sensor binnen 4 sec.

8 vochtsensor controle met open circuit sensor max 30 sec.

9 vlotterschakelaar met lege sump

10 uitlezen en resetten laatste alarm, pauzeer niet op positie 7, anders fout E32
Met vriendelijke groet,


Lampje



Bent u tevreden met onze gratis hulp? En draait uw machine weer voor een paar centen?


Wij lusten wel een biertje
SFL
Berichten: 26
Lid geworden op: 23 nov 2020, 20:18

Het is zo dat de aardlek er niet dadelijk uit gaat.
Na een 5 tal minuten na het opstarten gaat de aardlek eruit.
Na meerdere uitvallen van de aardlek en heropstart van de machine wordt de tijd tussen het uitvallen van de aardlek en de draaitijd van de machine, steeds korter.
Maar wanneer ik dan na een dag of 2 weer test, duurt het weer een 5 tal minuten voor de aardlek eruit gaat.
Daarom dacht ik, dat het misschien toch ergens met vocht te maken kon hebben.
Gebruikersavatar
LAMPJE
Beheerder
Berichten: 1423
Lid geworden op: 08 nov 2018, 22:43

Ja Stefan,
die richting, denk ik ook uit.

Het gaat dus gebeuren als de machine echt aan het werk gaat en vochtige warme lucht door de machine jaagt.
Maar de luchtdoorstroming is onvoldoende en niet in staat om condens te voorkomen.

Ik denk dat je met veel verlichting erbij je machine eens heel goed moet inspecteren op verborgen stof nesten, want die trekken vocht aan.
Ook de print kan in het stof zitten en omdat daar ook de 230 volt op rondzwerft kan die ook verdacht zijn.
En dan toch de metingen eens uitvoeren om te kunnen lokaliseren, in welke richting je het probleem moet zoeken.

Let daarbij ook eens goed op waar er condensvorming plaatsvindt.

Ik denk dat je als eerste je moet focussen op het schoonmaken van de filters (azijnbadje) en kanalen (sopje met borstel) en ook de hoofdventilator, de schoepen moeten echt schoon zijn. Ook de kanalen met een rattenstaart uitvegen en zuigen.

Oeps, je hebt een losse ventilator, daar had ik even niet aan gedacht.
Maak de kap eens los en en geef hem eens een slinger, draait hij zwaar of komt hij slecht op gang?

Deze ventilator heeft kogellagers die nog wel eens vast willen lopen en ook een bedrijfscondensator, die het af kan laten weten.
Zet er eens een vreemde voeding op, als de kap er af is en kijk hoe lang het duurt bij de uitloop na afschakelen.
Hij moet heel soepel lopen. Deze lagers zijn te vervangen.

Nog een andere vraag: waar staat de machine en wat is zijn omgevingstemperatuur?
Met vriendelijke groet,


Lampje



Bent u tevreden met onze gratis hulp? En draait uw machine weer voor een paar centen?


Wij lusten wel een biertje
SFL
Berichten: 26
Lid geworden op: 23 nov 2020, 20:18

De machine staat opgeteld in de wasplaats. Boven op de wasmachine. Ook de verwarmingsketel bevind zich in daar.
Het is er rond de 20°c.
Gebruikersavatar
LAMPJE
Beheerder
Berichten: 1423
Lid geworden op: 08 nov 2018, 22:43

Dat is dan geen probleem.
Met vriendelijke groet,


Lampje



Bent u tevreden met onze gratis hulp? En draait uw machine weer voor een paar centen?


Wij lusten wel een biertje
SFL
Berichten: 26
Lid geworden op: 23 nov 2020, 20:18

Bij het reinigen vandaag van het toestel zag ik een spoor van vocht waar de koelkastcompressor op de bodem bevestigd is.
Ik heb navraag gedaan bij de eigenaars van de machine en deze blijkt op zijn zijde vervoerd te zijn geweest in een wagen.
Denk dat dat het probleem veroorzaakt heeft.
Als ik het goed heb blijf altijd een beetje water links onder waar de condensor zich bevind staan.
Denk dat dit water zich in de machine heeft verspreid wat de aardlek fout veroorzaakt.
De machine draait nu al een half uur zonder dat de aardlek eruit gaat.
Nu even een broek proberen en kijken of ze effectief ook de was droogt.


droogkast-min.jpg
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
LAMPJE
Beheerder
Berichten: 1423
Lid geworden op: 08 nov 2018, 22:43

StefanL schreef: 10 jan 2021, 12:11
Ik heb navraag gedaan bij de eigenaars van de machine en deze blijkt op zijn zijde vervoerd te zijn geweest in een wagen.
Denk, dat dat het probleem veroorzaakt heeft.
Ja maar dat heb je niet verteld!!!

Met deze informatie had de fout veel sneller gevonden kunnen worden.

Want ik heb geen glazen bol, nu zie je dus hoe belangrijk het is dat er door de poster behoorlijk wordt gecommuniceerd.

Bij het vervoer van een wasdroger altijd de bak legen en de machine op die kant leggen, dat hij geen kwaad kan doen, als er eventueel vocht van de bodem gaat lekken.
Nog beter is het de machine wat schuin te houden en dan droog maken.

Aan de sporen te zien is er door vervuiling al wel eerder een overstroming geweest van de pompbak.
Want die roestsporen komen niet van gisteren.

Bij een warmtepompdroger mag hij, na dit plat vervoer, ook de eerste 24 uur niet worden opgestart, omdat de vloeistof (koelmiddel en smeerolie) boven de zuiger gelekt kan zijn.
En omdat vloeistof niet samen persbaar is, wordt grote schade aangericht of een vastloper met verbranden van de motor, of een krukas die helemaal ontzet wordt, en dus ook geen lang leven meer heeft.

Dat je nu de fout niet meer hebt, stelt me echter niet gerust dat je alles onder controle hebt.
Want het vochtprobleem is er nog steeds, alleen in mindere mate.
Dus loop alles toch maar eens na, zoals ik je al eerder aangaf.
Met vriendelijke groet,


Lampje



Bent u tevreden met onze gratis hulp? En draait uw machine weer voor een paar centen?


Wij lusten wel een biertje
SFL
Berichten: 26
Lid geworden op: 23 nov 2020, 20:18

Deze info heb ik vandaag ook pas zelf van de eigenaar ontvangen. Daardoor kon ik dit ook niet eerder communiceren.
Nu heb ik een paar handdoeken in de machine gedaan maar deze worden niet droog. Compressor lijkt dood. Ik hoor deze niet opstarten.
Zou kunnen met het vervoeren te maken te hebben?
Of kan ik dit op een of ander manier testen ?
Gebruikersavatar
LAMPJE
Beheerder
Berichten: 1423
Lid geworden op: 08 nov 2018, 22:43

Nee, maar als ik geweten had dat hij verplaatst was, dan was ik heel andere kanten uit gaan denken.

Het niet opstarten kan aan meerdere zaken liggen.
Stuurt de print wel spanning aan de compressor? m.a.w. is het relais niet defect?
Is de overbelastingsbeveiliging op de compressor doorlatend?
Voldoet de startcondensator nog aan de waarde die er op staat?

Bij het testen moet je rekening houden dat na het stoppen van de compressor er een pauze moet zijn om de druk door lekkage rondom de zuiger te laten weglopen.

Anders slaat de compressor vast en is kans op verbranding van de motor.
Met vriendelijke groet,


Lampje



Bent u tevreden met onze gratis hulp? En draait uw machine weer voor een paar centen?


Wij lusten wel een biertje
SFL
Berichten: 26
Lid geworden op: 23 nov 2020, 20:18

Ik heb de droogkast even op hold gezet voorlopig. Had even andere werkjes die voorrang hadden. Welke relais op de print stuurt de compressor aan?
SFL
Berichten: 26
Lid geworden op: 23 nov 2020, 20:18

Ik heb weer wat tijd gevonden om nog wat te klussen aan de droogkast. De compressor wil, wanneer aangesloten in de droogkast niet opstarten.
Rechtstreeks spanning gegeven en dan gaat hij dadelijk aan. De startrelais op de compressor is ook oke, er zit een nieuwe op. De condensator uitgemeten. Hier staat een waarde op van 16uF. Hier meet ik 16,38uF. De fan aan de achterzijde draai ook heel vlot en de voorste fan werk ook in het test programma.
Zou de hoofdprint misschien de fout kunnen zijn dat de compressor niet opstart?
Gebruikersavatar
LAMPJE
Beheerder
Berichten: 1423
Lid geworden op: 08 nov 2018, 22:43

Zet eens een proeflamp op de compressor, dan kun je controleren of er spanning van de print komt.

Waarschijnlijk een van de relais op de printkaart defect

Heb je ook het pompcompartiment goed schoongemaakt?
Met vriendelijke groet,


Lampje



Bent u tevreden met onze gratis hulp? En draait uw machine weer voor een paar centen?


Wij lusten wel een biertje
SFL
Berichten: 26
Lid geworden op: 23 nov 2020, 20:18

Het pompcompartiment heb ik schoongemaakt. Heb net de test met de lamp gedaan. Wanneer ik een programma selecteer gaat de lamp NIET branden. In het diagnose programma wanneer ik bij nr 6 kom gaat de lamp een 3 tal sec aan en dan weer uit.
Gebruikersavatar
LAMPJE
Beheerder
Berichten: 1423
Lid geworden op: 08 nov 2018, 22:43

De rest blijft wel draaien?

Want er zit ook nog een deurschakelaar tussen, maar dan gaat alles plat.

Haast wel zeker een slecht relais.
Deze kosten haast niets en ze slijten allemaal, dus ik adviseer dan ook om ze allemaal te vervangen. ben je weer voor jaren klaar.

Relais, Het vervangen van een relais
Relais, wat zijn het en hoe zijn ze te vinden?

voor de relais Powerrelais vervanger van Omron G2RL-1A-E-CF
Relais 12v 10A
Met vriendelijke groet,


Lampje



Bent u tevreden met onze gratis hulp? En draait uw machine weer voor een paar centen?


Wij lusten wel een biertje
SFL
Berichten: 26
Lid geworden op: 23 nov 2020, 20:18

Ja de rest blijft draaien. Als ik het goed heb zitten op deze print 4 zulke relais. Powerrelais vervanger van Omron G2RL-1A-E-CF
print droogkast-min.jpg
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
LAMPJE
Beheerder
Berichten: 1423
Lid geworden op: 08 nov 2018, 22:43

Ik kan op de foto de gegevens van het relais niet zien controleer de spanning even want ik ga er van uit dat ze 12 v zijn.

Bij jou is dan de hoofdstroom niet via een veiligheidsrelais maar direct over de deurmicro. Als de andere zaken allemaal wel lopen dan ligt het echt aan het relais of de kabelaansluiting op de print.
Als je dan toch de relais bestelt, neem dan ook een blikje Soldeerfluxpasta Mechanic MCN-UV80
mee, dit werkt zo geweldig echt een aanrader, de resten kun je makkelijk met een kwast alcohol verwijderen
Met vriendelijke groet,


Lampje



Bent u tevreden met onze gratis hulp? En draait uw machine weer voor een paar centen?


Wij lusten wel een biertje
SFL
Berichten: 26
Lid geworden op: 23 nov 2020, 20:18

Ik heb even een nieuw foto gemaakt. De relais zijn er ondertussen af gesoldeerd. Ging zeer vlot.
Nu nog wachten op de levering van de nieuwe.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
LAMPJE
Beheerder
Berichten: 1423
Lid geworden op: 08 nov 2018, 22:43

Kun je de relais nog eens fotograferen op zijn kop, zodat de soldeeraansluitingen zichtbaar zijn?
Met vriendelijke groet,


Lampje



Bent u tevreden met onze gratis hulp? En draait uw machine weer voor een paar centen?


Wij lusten wel een biertje
SFL
Berichten: 26
Lid geworden op: 23 nov 2020, 20:18

Lampje,

Zoals je me vroeg een foto van de onderkant waar de solderingen zitten.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
SFL
Berichten: 26
Lid geworden op: 23 nov 2020, 20:18

Oh ja. de nieuwe relais zijn ook net aangekomen.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
LAMPJE
Beheerder
Berichten: 1423
Lid geworden op: 08 nov 2018, 22:43

Ik ben benieuwd naar het resultaat

Is er geen relais bij die bij de 3 contacten er een bij, die aan de isolatie zichtbaar het heet heeft gehad?

zoals in dit filmpje Relais uit elkaar gehaald, duidelijk waarom doorsolderen geen optie is
Met vriendelijke groet,


Lampje



Bent u tevreden met onze gratis hulp? En draait uw machine weer voor een paar centen?


Wij lusten wel een biertje
SFL
Berichten: 26
Lid geworden op: 23 nov 2020, 20:18

IK heb de vier relais vervangen en mooi gesoldeerd.
Alles mooi terug in elkaar gestoken.
Nu is ze helemaal dood. Doet helemaal niets meer.
Dat zijn toch de goede relais he.
Op de oude relais is niet dadelijk iets te zien van een contact dat het wat te warm heeft het gehad.
Gebruikersavatar
LAMPJE
Beheerder
Berichten: 1423
Lid geworden op: 08 nov 2018, 22:43

Met de relais kan weinig misgaan als de spanning van de spoel goed is.
Meet je wel spanning op de ingang van de print.
Kijk ook eens de deurschakelaar na.
Met vriendelijke groet,


Lampje



Bent u tevreden met onze gratis hulp? En draait uw machine weer voor een paar centen?


Wij lusten wel een biertje
SFL
Berichten: 26
Lid geworden op: 23 nov 2020, 20:18

Wat bedoel je juist met spanning van de spoel?
Ik krijg niets meer op de print.
Gebruikersavatar
LAMPJE
Beheerder
Berichten: 1423
Lid geworden op: 08 nov 2018, 22:43

Er zijn verschillende keuzemogelijkheden wat voor deze relais verschillend is.
Ze zijn er in allerlei spanningen van 6 volt tot 230 volt. Dus als je bijv. de foute spoelspanning van 230 volt hebt genomen, dan doet een relais het niet op 12 volt.
Maar ook deze relais zijn goed gekozen, dus daar kan het niet aan liggen.

Waar meet je dat je geen spanning op de print krijgt?
Is dat de blauwe stekkerbus op de achterzijde van de programmaschakelaar?
Komt de spanning wel binnen op het ingangsfilter, waar het snoer binnenkomt?
Met vriendelijke groet,


Lampje



Bent u tevreden met onze gratis hulp? En draait uw machine weer voor een paar centen?


Wij lusten wel een biertje
SFL
Berichten: 26
Lid geworden op: 23 nov 2020, 20:18

Lampje,
Meten is weten. Inderdaad.
Ik had een testkabel gemaakt met een diff van 30mA tussen omdat ik in eerste instantie die aardlekfout steeds had.
Hier was een kabelbreuk ontstaan. Door het meten kom je erachter he.
Dus terug leven in de de droogkast. Het test programma gedraaid. wanneer ik van stand 5 naar 6 ga, heb nog steeds een lamp op de compressor zitten om te zien of er spanning komt, gaat deze een 3 tal seconden branden en daarna weer uit.
Bij het laten lopen van een programma gaat de trommel eerst ongeveer een halve minuut rechtsom draaien, daarna stop deze even en bij het hernemen hoor ik de vertilator aan de achterzijde er ook in komen. Ik veronderstel dat dan de compressor ook moet beginnen draaien. Maar dat gebeurd dus niet.
De deurschakelaar heb ik ook doorgemeten en deze is ok.
Gebruikersavatar
LAMPJE
Beheerder
Berichten: 1423
Lid geworden op: 08 nov 2018, 22:43

Bij het opstarten wordt eerst los gehusseld.
Tijdens de stilstand wordt de vochtigheid gemeten en draait daarna de machine de verkeerde kant uit. Bij machines met een aangehangen ventilator geeft dit te weinig luchtopbrengst en doet de verwarming niet mee. Dus misschien wordt die routine hier ook gebruikt.

Wat ik van mijn eigen, soortgelijke, machine herinner is dat het opstarten van de compressor niet gelijktijdig met de ventilator komt, maar er een tijdvertraging in zit.

De electronica is wel dusdanig beveiligd dat de compressor niet snel na de bedrijfstoestand weer opnieuw op gestart kan worden. Want een compressor die nog druk op de zuigers heeft staan is niet op te starten en zal vastlopen en verbranden.

Dus probeer eens de machine niet in het testprogramma te nemen, maar gewoon met gesloten kappen en de proeflampen, te laten draaien met nat wasgoed.
Want waarom de compressor maar korte tijd draait is mij niet duidelijk. Want de relais moeten nu toch wel schakelen.
Ik weet niet hoe je op de compressor meet?
Want er zit ook nog een beveiligingsschakeling in die de fout zou kunnen veroorzaken.
Met vriendelijke groet,


Lampje



Bent u tevreden met onze gratis hulp? En draait uw machine weer voor een paar centen?


Wij lusten wel een biertje
SFL
Berichten: 26
Lid geworden op: 23 nov 2020, 20:18

Lampje,
Met de beveiligingsschakelaar bedoel je de PTC die op de compressor zit. Deze heb ik vervangen.
In bijgevoegde foto zie je hoe ik de lamp heb aangesloten.
Tussen welke punten op de compressor kan ik nog meten?
Had er een 4 tal bad handdoeken in zitten.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
LAMPJE
Beheerder
Berichten: 1423
Lid geworden op: 08 nov 2018, 22:43

Ik kan niet goed zien hoe de verbindingen lopen, maar naast een PTC zit er ook een thermoschakelaar in de gemeenschappelijke ader. Deze zijn ook vaak los te koop en gaan ook stuk.
Compressor cut out.jpg
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Met vriendelijke groet,


Lampje



Bent u tevreden met onze gratis hulp? En draait uw machine weer voor een paar centen?


Wij lusten wel een biertje
SFL
Berichten: 26
Lid geworden op: 23 nov 2020, 20:18

Waar bevindt deze zich ongeveer?
Op de foto waar de cirkel staat misschien?
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
SFL
Berichten: 26
Lid geworden op: 23 nov 2020, 20:18

Yes. Ze doet het.
Blijkbaar duurt het wel even voor de compressor erin komt.
Had de droogkast een 10 tal minuten gerust gelaten.
Toen een gewoon programma gedraaid. Na het opstarten van de machine en een eerste keer draaien van de trommel duurt het ongeveer 6 minuten vooraleer de compressor erin komt. Nog even kijken of ze ook daadwerkelijk warmt. Maar dat denk ik wel.
Maar ik denk te veel in de richting van een droogkast met een warmte element denk ik.
Dit gaat sneller in werking.
Gebruikersavatar
LAMPJE
Beheerder
Berichten: 1423
Lid geworden op: 08 nov 2018, 22:43

Hoe zuiniger in energie, des te langer duurt het, dat is standaard.
Met vriendelijke groet,


Lampje



Bent u tevreden met onze gratis hulp? En draait uw machine weer voor een paar centen?


Wij lusten wel een biertje
SFL
Berichten: 26
Lid geworden op: 23 nov 2020, 20:18

Hier ben ik weer.
Gisteren een machine gedroogd. Net wou ik nog wat drogen komt er foutmelding E60 dadelijk gevolgd door E62 op het display.
Voedingsrelais voor verwarmingsunit defect???
En ik dacht dat het oke was?
Kan het opnieuw een relais op de print zijn?
Of de bedrading?
Gebruikersavatar
LAMPJE
Beheerder
Berichten: 1423
Lid geworden op: 08 nov 2018, 22:43

Oeps jouw bericht even gemist.

E62 geeft aan dat er problemen zijn met de voeding van de compressor.
Weer een relais stuk?
Als het solderen goed gegaan is dan lijkt me dat onwaarschijnlijk, maar niet onmogelijk.
maar weer het proeflampje er op.
Met vriendelijke groet,


Lampje



Bent u tevreden met onze gratis hulp? En draait uw machine weer voor een paar centen?


Wij lusten wel een biertje
Gesloten