Electrolux EDP2074PEW condensdroger geeft foutcode E91

De wasdroger defect is natuurlijk erg vervelend! U kunt een monteur bellen maar die kost vaak veel geld.
Als u een beetje handig bent dan kunt u in veel gevallen uw wasdroger prima zelf repareren. Vaak met zeer lage kosten (minder als 10 euro)
Vragen over de reparatie of problemen met uw droger kunt u dan ook hier posten.
De mede-forum gebruikers en de moderators van DIY reparatie (www.DIYreparatie.nl) helpen u graag op weg!
Gesloten
KPL
Berichten: 13
Lid geworden op: 07 okt 2020, 14:51

Electrolux type EDP2074PEW geeft foutcode E91
op internet vind je dat het een communicatie fout is met de bedieningsmodule, maar nergens is de echte oplossing voor dit probleem te vinden
de kabel tussen hoofdmodule en bedieningsfront is niks mis mee
onlangs bij deze print de fout EH0 al opgelost door de contacten van de relais opnieuw te vertinnen
hij werkte hierna weer prima totdat deze fout verscheen
het is dezelfde module die je in een AEG Protex kunt vinden
Gebruikersavatar
LAMPJE
Beheerder
Berichten: 1423
Lid geworden op: 08 nov 2018, 22:43

Mag ik alle gegevens van het machineplaatje?


Want zonder dat kan ik weinig meer dan algemene opmerkingen maken.

Als eerste opmerking:

Losse relais NOOIT doorsolderen.

Want dit is vaak de oorzaak van woningbranden.

Want met doorsolderen ben je alleen maar met symptoom bestrijding bezig. Want het zijn de slechte contacten van de relais die het losraken veroorzaken.

De relais kosten haast niets daar moet je niet op bezuinigen.

Relais (verbrand) verwisselen, open slijpen voor onderzoek oorzaak
Met vriendelijke groet,


Lampje



Bent u tevreden met onze gratis hulp? En draait uw machine weer voor een paar centen?


Wij lusten wel een biertje
KPL
Berichten: 13
Lid geworden op: 07 okt 2020, 14:51

kan deze fout ook van de veiligheidsrelais komen?
hier nog de volledige nummers:
mod. EDP2074PEW
Type TC09H54HW
prod. nr. 916 097 012 01
Gebruikersavatar
LAMPJE
Beheerder
Berichten: 1423
Lid geworden op: 08 nov 2018, 22:43

Het kan uit meerdere zaken komen.
Het is een foutmelding van de spanning dat daar wat mee is.
Het kan het wandcontact van de installatie zijn of een probleem in de voeding in de woning.
Maar ook het ingangsfilter
of het gebruik van een verlengsnoer
Maar meestal het veiligheidsrelais.

Ja daar loopt de hoofdstroom over en die heeft het zwaar.
Dus als je dit probleem hebt, geen geknutsel of doorsolderen, gewoon vernieuwen, want de kans op schade is zeer groot als je hierop bezuinigt.

En wat is bezuinigen? De relais kosten Powerrelais vervanger van Omron G2RL-1A-E-CF wel 4,50 € incl. btw

Fout E91 staat voor een communicatieprobleem tussen de twee printkaarten.
Het kan zijn dat de verbinding slecht is, dus stekkers even reinigen en sprayen met contactspray, maar het zou ook goed kunnen dat de voeding van de kaart weg is.
Dus maak eens wat foto's Graag wat foto's volgens deze gebruiksaanwijzing op het forum plaatsen
Met vriendelijke groet,


Lampje



Bent u tevreden met onze gratis hulp? En draait uw machine weer voor een paar centen?


Wij lusten wel een biertje
KPL
Berichten: 13
Lid geworden op: 07 okt 2020, 14:51

Gebruikersavatar
LAMPJE
Beheerder
Berichten: 1423
Lid geworden op: 08 nov 2018, 22:43

Klopt het dat ik alleen foto's zie van de printkaart van het bedieningspaneel?

Je zegt dat je de relais vervangen hebt, maar zoals ik zie heb je alleen het rechthoekige relais vervangen.
Klopt dat.
Ik vraag me af of het soldeer voldoende gevloeid heeft. Heb je wel behoorlijk flux gebruikt?

Maar dat kan ik niet goed zien omdat de foto's niet optimaal scherp zijn en wat vlekkerig overkomen.

Zou je een close up van de LNK U2 kunnen maken met veel licht want het lijkt er voor mij op, dat er wat schade is.

Het probleem dat je meldt is een verbindingsprobleem tussen de twee printen dus ook daar graag wat van.
Met vriendelijke groet,


Lampje



Bent u tevreden met onze gratis hulp? En draait uw machine weer voor een paar centen?


Wij lusten wel een biertje
Gesloten