Bosch WTS84570NL/02 relais

De wasdroger defect is natuurlijk erg vervelend! U kunt een monteur bellen maar die kost vaak veel geld.
Als u een beetje handig bent dan kunt u in veel gevallen uw wasdroger prima zelf repareren. Vaak met zeer lage kosten (minder als 10 euro)
Vragen over de reparatie of problemen met uw droger kunt u dan ook hier posten.
De mede-forum gebruikers en de moderators van DIY reparatie (www.DIYreparatie.nl) helpen u graag op weg!
Gesloten
WWM
Berichten: 1
Lid geworden op: 10 sep 2020, 17:05

Hallo, ik heb sinds enige tijd problemen met de genoemde Bosch droger.
Met het aandoen van de droger tikt een relais in het bedieningspaneel en komt de code F11 in beeld.
Met het uit en aan doen van de machine en door een lichte tik te geven op het bedieningspaneel werkt de machine wel.
Soms begint de machine en de relais weer te tikken en stopt de machine met code F11.
Ik heb inmiddels alle relais van het bedieningspaneel vervangen en gekeken of er een soldering of draad etc geen goede verbinding maakt.
Het lijkt nu minder, maar nog steeds komt het euvel terug.
Iemand een idee waar ik kan zoeken?
Gebruikersavatar
LAMPJE
Beheerder
Berichten: 1423
Lid geworden op: 08 nov 2018, 22:43

Graag wat foto's van de printkaart plaatsen

Foto's graag volgens deze gebruiksaanwijzing op het forum plaatsen

De storing F11 is een algemene fout in de electronica.
De zelftest van de electronica is niet goed afgelopen.
Het kan de aansturing van de elementen zijn, maar ook de NTC meting of motor sturing
en als laatste fout in de programma schakelaar of het geheugen

Het zal toch echt gezocht moeten worden in losse verbindingen, want anders heb je geen reactie van een tik op de machine.

Maar een slechte soldering met haarscheur behoort ook tot de mogelijkheden.
Blijven de signaallampjes wel branden als het probleem zich voordoet?
Welke relais heb je vervangen de vierkante? Of ook de langwerpige?
Met vriendelijke groet,


Lampje



Bent u tevreden met onze gratis hulp? En draait uw machine weer voor een paar centen?


Wij lusten wel een biertje
Gesloten