Bosch maxx 7 sensitive deur sluit niet meer

De wasdroger defect is natuurlijk erg vervelend! U kunt een monteur bellen maar die kost vaak veel geld.
Als u een beetje handig bent dan kunt u in veel gevallen uw wasdroger prima zelf repareren. Vaak met zeer lage kosten (minder als 10 euro)
Vragen over de reparatie of problemen met uw droger kunt u dan ook hier posten.
De mede-forum gebruikers en de moderators van DIY reparatie (www.DIYreparatie.nl) helpen u graag op weg!
Gesloten
ZVS
Berichten: 2
Lid geworden op: 22 okt 2020, 17:36

Deur van bosch maxx 7 sensitive sluit niet meer kan men deze machine resetten

vriendelijke groeten
Gebruikersavatar
LAMPJE
Beheerder
Berichten: 1423
Lid geworden op: 08 nov 2018, 22:43

Graag alle gegevens van het machineplaatje

Want ik heb wel de gegevens van een soortgelijke machine en die heeft alleen maar een mechanische vergrendeling, die wel een schakelaar in de vergrendeling heeft om de electronica de machine uit te laten schakelen.
Maar het niet willen sluiten van de deur is zuiver mechanisch.
Dus valt er niets te resetten.

Zie https://www.bosch-home.nl/shop/00622324

Maar om zeker te stellen moet ik het volledige nummer weten.
Met vriendelijke groet,


Lampje



Bent u tevreden met onze gratis hulp? En draait uw machine weer voor een paar centen?


Wij lusten wel een biertje
ZVS
Berichten: 2
Lid geworden op: 22 okt 2020, 17:36

Beste,

Door deze vergrendeling kan ik de deur niet meer sluiten, moet men deze module vervangen , of kan ik de droger resetten zodat de mechanische beveiliging open gaat.

Vriendelijke groeten
zilvervosje
Gebruikersavatar
LAMPJE
Beheerder
Berichten: 1423
Lid geworden op: 08 nov 2018, 22:43

Zilvervosje,
Ik ken de typische specificaties van jouw machine nog niet, omdat je mijn vraag daarover nog niet beantwoord hebt.

Zou je dat alsnog willen doen?

Het probleem is me niet duidelijk, wil de deur nu niet dicht of wil hij niet open?

In beide gevallen zal de vergrendeling, die ik noemde, vervangen moeten worden, want die is gewoon defect.

Er is daar niets wat je met de electronica zou kunnen bedienen of resetten.
Met vriendelijke groet,


Lampje



Bent u tevreden met onze gratis hulp? En draait uw machine weer voor een paar centen?


Wij lusten wel een biertje
Gesloten