Bosch WTC84102 Classixx7 lampje ' losmaken/ klaar'

De wasdroger defect is natuurlijk erg vervelend! U kunt een monteur bellen maar die kost vaak veel geld.
Als u een beetje handig bent dan kunt u in veel gevallen uw wasdroger prima zelf repareren. Vaak met zeer lage kosten (minder als 10 euro)
Vragen over de reparatie of problemen met uw droger kunt u dan ook hier posten.
De mede-forum gebruikers en de moderators van DIY reparatie (www.DIYreparatie.nl) helpen u graag op weg!
Gesloten
HAS
Berichten: 3
Lid geworden op: 30 aug 2020, 20:27

Beste mensen,
Deze Bosch classixx7 (WTC84102) condensdroger uit 2012 draait een korte tijd, stopt dan, en de en de ene keer brand dan het lampje ' losmaken/ klaar' of gaat het lampje 'reservoir legen/ filter reinigen branden ,terwijl het reservoir leeg is en de filter helemaal schoon is .

De machine doet vervolgens niets meer totdat je de programmaknop helemaal draait tot 'uit', opnieuw een programma kiest en weer op 'start' drukt.
De machine wordt wel warm en droogt de was ook, maar doordat hij na korte tijd draaien stopt is hij op deze manier niet te gebruiken.
Ik heb de zijpanelen er af gehad om hem zo ver als mogelijk te reinigen. (met de tuinslang en waterstofzuiger ).
De storing blijft echter? Wie heeft er een idee wat ik nog kan doen om hem weer goed te laten werken?

Groetjes van Hans
Gebruikersavatar
LAMPJE
Beheerder
Berichten: 1423
Lid geworden op: 08 nov 2018, 22:43

Bosch.jpg
Bosch Siemens.png



Graag alle gegevens van het machineplaatje, en om fouten te voorkomen het liefst een foto
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
LAMPJE
Beheerder
Berichten: 1423
Lid geworden op: 08 nov 2018, 22:43

Hans omdat ik niet zeker weet ,welke machine je hebt, gok ik er op dat je er een hebt zonder pomp, met het reservoir onder de condensor.
Maar daar zit wel een vlotter met signaleringsmicroschakelaar of electrodes op. En juist die omgeving moet je schoonmaken, want om de vlotter niet te snel te laten reageren zitten hier wat vernauwingen die de pluizenblubber vasthouden. Daar zal waarschijnlijk het probleem zitten, dat je met doorspoelen niet bereikt.
Met vriendelijke groet,


Lampje



Bent u tevreden met onze gratis hulp? En draait uw machine weer voor een paar centen?


Wij lusten wel een biertje
HAS
Berichten: 3
Lid geworden op: 30 aug 2020, 20:27

Hoi Lampje,
Het is me al gelukt om je de fotobijlage te sturen, hier komt ie dan!
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
HAS
Berichten: 3
Lid geworden op: 30 aug 2020, 20:27

Hoi Lampje,
Kan ik bij die vlotter en microschakelaar komen als ik beide zijpanelen eraf heb, of moet de machine hiervoor verder uit mekaar?
Gebruikersavatar
LAMPJE
Beheerder
Berichten: 1423
Lid geworden op: 08 nov 2018, 22:43

Heb je de tekeningen gestuurd per mail.
Helaas heb ik geen filmpje kunnen vinden van jouw type met de condenstank aan de onderzijde.
Ik vind ook geen microschakelaar. Maar die moet er natuurlijk wel zijn want anders is er geen signalering. Maar wel een niveauregelaar 0510, maar kan niet goed zien wat dit inhoudt, maar heb een vermoeden dat dit twee metalen elektrodes zijn die vuil zijn en daarom ook niet goed functioneren.

Het gangenstelsel achter de tank heeft een ventiel naar de tank toe. In de tekeningen op blz 9 met nummer 0509 daar zal het probleem wel zitten, dat daarachter de zaak verstopt zit. Dit filmpje is van een machine met pomp, maar je zult het op dezelfde plaats moeten zoeken. Dus kijk deze film ook maar

afvoersysteem grondig schoonmaken Diy book

Voor het andere probleem van het te vroeg stoppen zul je naar de vochtmeetsensoren moeten kijken, dat is het 2e probleem.
Ik kan ook in de onderdelenlijst geen enkel deel vinden maar lees dit artikel maar eens en kijk of er twee strippen aan de binnenzijde zitten.

Wasdroger defect door vocht meetsysteem?
Met vriendelijke groet,


Lampje



Bent u tevreden met onze gratis hulp? En draait uw machine weer voor een paar centen?


Wij lusten wel een biertje
Gebruikersavatar
LAMPJE
Beheerder
Berichten: 1423
Lid geworden op: 08 nov 2018, 22:43

Ik zou graag, omdat ik er geen documentatie van heb, dat je hiervan wat foto's maakt, dan kunnen we anderen daarmee weer helpen.
Met vriendelijke groet,


Lampje



Bent u tevreden met onze gratis hulp? En draait uw machine weer voor een paar centen?


Wij lusten wel een biertje
Gesloten