Bosch Wasdroger Maxx 7 valt uit

De wasdroger defect is natuurlijk erg vervelend! U kunt een monteur bellen maar die kost vaak veel geld.
Als u een beetje handig bent dan kunt u in veel gevallen uw wasdroger prima zelf repareren. Vaak met zeer lage kosten (minder als 10 euro)
Vragen over de reparatie of problemen met uw droger kunt u dan ook hier posten.
De mede-forum gebruikers en de moderators van DIY reparatie (www.DIYreparatie.nl) helpen u graag op weg!
Gesloten
Info


Hallo allemaal,Ik heb een Bosch condensdroger / type: WTE86181NL en deze valt sinds kort na een minuut of 20 uit. Wasgoed en trommel zijn gloeiend heet. Na afkoelen (weer 20 minuten verder) kun je de droger weer gebruiken. Is dit de thermostaatbegrenzer of kan iets anders de oorzaak zijn? Zo ja, waar zit de thermostaatbegrenzer  ?Bedankt voor de tips!Jeroen
Info


het zou kunnen dat alles vol met stof zit en dat hij daarom te heet word, de temperatuurbegrenzer zit op het verwarmings element, zo'n clixon gaat openstaan bij een bepaalde temperatuur en sluit na verloop van tijd weer als die is afgekoeld, die doet denk ik zn werk heel goed maar de oorzaak zal stof zijn denk ik.haal het bolle deel aan de achterkant er eens af en maak alles eens goed schoon
Info


Dank je! Ik ga dit weekend eens aan de slag  . Wordt vervolgd.
Info


Daar ben ik weer. Dit weekend de achterkant verwijderd en alles goed schoongemaakt (alles zat onder een dikke laag stof). De droger weer in elkaar gezet en uitgeprobeerd. Het probleem is helaas nog niet opgelost. De eerste keer tijdens het drogen stopte de machine en brandde het lampje ´reservoir legen´. Daarna weer precies hetzelfde. Eerst een kwartier draaien om vervolgens uit te vallen (lampjes uit). Na afkoelen kun je weer verder. Kan ik nog iets proberen?Bedankt!
Info


als de complete machine uitvalt incl. alle lampjes zou het logischerwijs tussen de voeding en de besturing op de printplaat zitten, controleer de printplaat eens op slechte/verbrande contacten .wat ook zou kunnen is dat het netfilter niet goed meer is, deze kan je er (tijdelijk) tussenweg halenhet netfilter zit aan de binnenkant waar het aansluitsnoer naar binnen gaatdit verklaart nog niet waarom het lampje reservoir ging branden
Info


Dit kan ook het gevolg zijn van een defecte "thermal shutdown" functie van de LNK304GN (of LNK304PN, LNK364GN, TNY266PN, etc.).Zie dit topic voor meer informatie en de oplossing!
Gesloten