Ga naar inhoud

Whirlpool awz 7777 doet niks meer


Aanbevolen berichten

heb hier CONDENSDROGER whirlpool Awz 7777 doet niks meer
Nu dacht ik lnk 305 kapot samen met veiligheid weerstand, maar dat is volgens mij niet het geval
Heb zelfde print hier, die wel goed werkt, de print die niks doet, meet het zelfde als de goede print en veiligheidsweerstand is goed
Link naar reactie
  • Reacties 45
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

dat zegt niks, kijk maar op het schema waar de thermal shut-down zit.
je blijft het zelfde meten maar hij werkt niet meer.
wacht lampje z'n reactie ook nog even af maar ik denk dat dit wel het probleem (en oplossing) is
[url=https://postimg.cc/0z6sxJBr][img]https://i.postimg.cc/0z6sxJBr/lnk-305.png[/img][/url]

Met vriendelijke groeten, Tukkertje

Link naar reactie
[attachment=0]LNK-2 controle.jpg[/attachment]Heb je gecontroleerd of de 230 volt op de print aankomt?
Is de machine gelijk "dood" als je hem onder spanning zet?
Als de LNK de oorzaak zou zijn, dan ga ik in de gedachtegang van Bennie mee en zou de LNK vervangen. Ik weet niet hoe jouw soldeervaardigheden zijn. Dit is dan geen klusje voor mensen zonder ervaring, dan kun je beter naar een van de bedrijfjes gaan die beroepsmatig voor een redelijk bedrag dit voor je doen. Als het niet de LNK is, dan zijn er nog meer componenten in het circuit zoals een spoel en diodes die ook allemaal wel eens stuk zouden kunnen zijn. Ook de grote afvlakcondensatoren zouden dit probleem kunnen veroorzaken.

Met vriendelijke groet,  

 

Lampje   Lampje-kl.jpg.24efe35bebc578de8497820696a9554d.jpg

Link naar reactie
Als hem aan zet is hij helemaal dood Heb nog niet gecontroleerd of er 220 volt aan komt op de print
Diodes en spoel en andere weerstanden en elco s heb ik ook door gemeten en zijn allemaal zelfde waarde als 2e print wie goed is wat betreft het vervangen van de lnk is geen probleem heb ik al vaker gedaan
Link naar reactie
[attachment=0]LNK ohms meten.jpg[/attachment][attachment=1]Functie block diagram-pin+mosfetgoed.png[/attachment]Meet eens kruislings tussen de alleenstaande poot en de overhoekse poot. Dan meet je tussen drain en source en bekijkt dan de mosfet die in de chip zit. Deze moet je ook met omgekeerde polariteit meten en moet in een stand zeer hoogohmig zijn.

Met vriendelijke groet,  

 

Lampje   Lampje-kl.jpg.24efe35bebc578de8497820696a9554d.jpg

Link naar reactie
  • 5 maanden later...
  • 2 weken later...
goedendag
wat ik heb gedaan is de lnk 305 vervangen + de veilheidweerstand deed toen nog niks oude veilheidweerstand plus lnk 305 was niet defect
toen heb ik alle elco s vervangen print is nog steeds compleet dood
heb een goede print geleend van iemand als naar gemeten print wie dood is geeft zelfde waardes aan als goede print wie ik geleend heb

op foto mist 1 relais die moest ik er nog op solderen

[IMG]https://www.mupload.nl/img/w654tesdvi0.jpeg[/IMG]
Link naar reactie
Voor dat we verder gaan, zou ik het op prijs stellen als je eerst antwoord geeft op de vragen die er gesteld zijn.

Want anders kan ik er echt geen chocola van maken. Wij moeten het hebben van wat een ander voor ons bekijkt.

Met vriendelijke groet,  

 

Lampje   Lampje-kl.jpg.24efe35bebc578de8497820696a9554d.jpg

Link naar reactie
  • Alex sloot dit topic
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties. Stel gerust een vraag door zelf een nieuw topic te openen.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...