AEG 65280ac wasdroger geeft foutcode EHO-EH0

De wasdroger defect is natuurlijk erg vervelend! U kunt een monteur bellen maar die kost vaak veel geld.
Als u een beetje handig bent dan kunt u in veel gevallen uw wasdroger prima zelf repareren. Vaak met zeer lage kosten (minder als 10 euro)
Vragen over de reparatie of problemen met uw droger kunt u dan ook hier posten.
De mede-forum gebruikers en de moderators van DIY reparatie (www.DIYreparatie.nl) helpen u graag op weg!
Gesloten
Info

gaat om het type AEG mod:t65280ac
type tc09h6shw ser no: 21229310
als ik de droger aan zet en de knop naar een programma draai geeft hij netjes de tijd aan hoelang die denkt bezig te wezen

druk ik op de knop start geeft hij EHO aan en begint die te piepen

nu kwam ik al iets tegen dat het met de 230 print te maken kon hebben heb de stekker al in een ander stopcontact gehad en andere groep maar helpt niet heb de print bekeken kan ook niks zien wat door gebrand of zo wat zie dit kunnen wezen ?
Info

dit is een groepscode, probeer de onderliggende foutcode eens uit te lezen
Procedure om de onderliggende foutcode uit te lezen:
Het apparaat uitzetten.
Het apparaat aanzetten, door de programmaschakelaar één positie met de wijzers van de klok mee verder te draaien.
Tegelijkertijd de toets START/PAUZE en de toets links ervan (ongeacht model) gedurende ten minste 5 seconden indrukken.
De toetsen ingedrukt houden, tot de LED´s beginnen te knipperen en een signaaltoon weerklinkt.

En de keuze schakelaar 11 posities met de klok mee bewegen. Je krijgt nu de specifieke code.
Info

hey bennie
die manier had ik al geprobeerd maar dat pakt hij op de 1 of andere manier niet
hij blijft piepen en reageert dan niet tot ik de stekker er uit haal en er weer in doe dan kan ik de machine weer bedienen
tot ik weer op start druk dan geeft hij dat gelijk weer aan waar ik ook naar toe draai
Info


okay, heb je al gemeten hoeveel volt de spanning op het stopcontact is , toevallig geen aggregaat bij een transformatorhuisje staan in de buurt want deze storing kan te maken hebben met de netspanning en/of de frequentie ervan
Info

nee,
staat toevallig geen aggregaat bij een netspanningshuisje
stroom is goed 230 volt dus dat moet wel goed zitten

denk dat de storing dan in de print zit
maar welk onderdeel kan het wezen ?
Info


dan blijft over-Defect veiligheidsrelais op het stuurpaneel-Kringloop controleschakel van het veiligheidsrelais is defect.nu is de vraag nog , waar zitten die dingen?zou je een paar foto's van de print kunnen plaatsen
Info

haha
klopt
die vraag wou ik nog stellen
hier een foto van de print onderdeel wat er onder ligt heb ik al vervangen
deze gaan bij de senseo ook altijd stuk had gehoopt door die te vervangen de droger het ook weer deed
Info


iets mis gegaan ?  anders de foto's ergens op het internet zetten en de link hier plaatsen
Info


klopt foto was te groot ben al bezig hem ff kleiner te maken
Info


zou je er ook 1 van de andere kant op kunnen zetten en de andere wat scherper, want met inzoomen word deze gelijk slecht
Info

kan wel ff proberen aan de andere kant zitten verder geen componenten
Info


maar daar zie je wel de sporen lopen en kunnen we zien wat waar naartoe gaat en de solderingen bekijken
Info


die vierkante zwarte relais worden voor de aansturing van de motor enz. gebruikt maar die rechthoekige zit vooraan bij de voeding . zou je daar een scherpe foto van willen maken, zodat ik de tekst kan lezen? misschien kan ik de specificaties van dat relais vinden
Info

typ het wel ff is nu ff makkelijker dan foto weer te veranderen maar zat zelf ook al te zoeken en kwam ook al iets tegen van dat relais   staat op merk OMRON japan g2rl - 1A-E-CF12vdc0471 y116A/250v/ac1
Info

zag net op de print dat er 2 pootjes van dat relais niet meer goed gesoldeerd waren

weet nu niet als dat al zo was om dat ik keek als ze nog goed zaten gaat om de kant waar de 2 pootjes zitten hebt aan de andere kant 4 pootjes zitten die zaten nog wel goed
heb alle relais maar ff door gesoldeerd

vanmiddag maar is kijken wat hij doet
Info

dat is de spoeltje van het relais zie afbeelding,
ben benieuwd.

als dit het is weten we gelijk wat het veiligheidsrelais is
Info


Print er weer ingezet en Dr droger werkt weer Als van ouds  .  Bedankt voor de snelle antwoorden En dus toch gewoon los contact op de printplaat
Info


graag gedaan en fijn dat hij weer doet
Gesloten