Siemens WT45H281NL eind en pauze knop werkt niet

De wasdroger defect is natuurlijk erg vervelend! U kunt een monteur bellen maar die kost vaak veel geld.
Als u een beetje handig bent dan kunt u in veel gevallen uw wasdroger prima zelf repareren. Vaak met zeer lage kosten (minder als 10 euro)
Vragen over de reparatie of problemen met uw droger kunt u dan ook hier posten.
De mede-forum gebruikers en de moderators van DIY reparatie (www.DIYreparatie.nl) helpen u graag op weg!
Gesloten
ANT
Berichten: 2
Lid geworden op: 11 jun 2020, 15:17

Ik heb sinds anderhalf jaar een warmtepomp wasdroger Siemens WT45H281NL

maar de laatste tijd geeft hij geen end symbool wel een piep maar ook de pauze knop werkt niet

verder werkt hij uitstekend droog en de gewone tijd piept als het programma af gelopen is maar geeft dan weer de minuten aan die het programma duurt

Gaat dus weer op de beginstand
Gebruikersavatar
LAMPJE
Beheerder
Berichten: 1423
Lid geworden op: 08 nov 2018, 22:43

Annet,

graag alle gegevens van het machineplaatje rondom de deur.

Volgens mij zit er twee jaar garantie op een wasdroger.

Als hij slechts 1,5 jaar oud is dan zou ik naar de verkoper terug gaan en garantie claimen.

Want het lijkt er op dat de voeding van de electronica een probleem heeft.

Dat is, als je goed thuis bent in het solderen van kleine SMD componentjes, wel te doen, maar misschien is er meer aan de hand?

Want het niet functioneren van de pauze knop zou zo weer een andere oorzaak kunnen hebben.
Met vriendelijke groet,


Lampje



Bent u tevreden met onze gratis hulp? En draait uw machine weer voor een paar centen?


Wij lusten wel een biertje
ANT
Berichten: 2
Lid geworden op: 11 jun 2020, 15:17

Dank je wel Lampje ga het nakijken en dan bellen naar Siemens

vriendelijke groet Annet
Gebruikersavatar
LAMPJE
Beheerder
Berichten: 1423
Lid geworden op: 08 nov 2018, 22:43

Annet,
je moet je garantie in eerste instantie claimen bij de zaak waar je de machine gekocht hebt, daar heb je een relatie mee c.f. koop en verkoop van het Burgerlijk Wetboek boek 7.

Pas daarna moet je eventueel naar Siemens, die zoals ik las 2 jaar fabrieksgarantie geeft.
Met vriendelijke groet,


Lampje



Bent u tevreden met onze gratis hulp? En draait uw machine weer voor een paar centen?


Wij lusten wel een biertje
Gesloten