Bosch WTE86302 achterwand afhalen

De wasdroger defect is natuurlijk erg vervelend! U kunt een monteur bellen maar die kost vaak veel geld.
Als u een beetje handig bent dan kunt u in veel gevallen uw wasdroger prima zelf repareren. Vaak met zeer lage kosten (minder als 10 euro)
Vragen over de reparatie of problemen met uw droger kunt u dan ook hier posten.
De mede-forum gebruikers en de moderators van DIY reparatie (www.DIYreparatie.nl) helpen u graag op weg!
Gesloten
HPJ
Berichten: 1
Lid geworden op: 12 mei 2020, 12:14

Hallo,

ik zou de achterwand van de droogkast Bosch WTE86302 moeten verwijderen om het probleem (blijft koud code F09) aan te pakken.
Welke soort sleutel heb ik nodig om die vijzen te verwijderen?
groet
Peter
Gebruikersavatar
LAMPJE
Beheerder
Berichten: 1423
Lid geworden op: 08 nov 2018, 22:43

Beste Peter,

Hier vindt je wat uitleg over gebruikte schroefkoppen typen schroefkoppen met beschrijving

De Torx schroef (TX) is eigenlijk de laatste in het proces van vernieuwing van schroeven die machinaal geschroefd worden en naast de Pozidrive PZ (verbeterde kruiskop PH).

bitset Wera.jpg

Ik gok dat de achterzijde met Torx vast zit, de maat zal of 15 of 20 zijn.
Bitjes en schroevendraaiers zijn overal te koop.

Maar met het eventueel resetten of vervangen van de uitschakelthermostaat ben je er niet!

Als je de achterwand er af hebt, maak dan de machine eens goed schoon en stofvrij, ook de kanalen, en het huis van de ventilator en leg de filters een nachtje in een azijnbadje en sop ze met een zachte borstel met allesreiniger. Ook het inwendige van het element is een verzamelpunt van (explosief) stof. En MOET schoongemaakt worden.

Want het uitschakelen heeft een reden. De machine wordt te heet, omdat door een slechte luchtstroming het element zijn warmte niet kwijt kan.

Dit type wasdrogers is namelijk brandoorzaak nummer een bij woningbranden. Want niemand onderhoudt zijn wasdrogers zoals het technisch zou moeten.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Met vriendelijke groet,


Lampje



Bent u tevreden met onze gratis hulp? En draait uw machine weer voor een paar centen?


Wij lusten wel een biertje
Gesloten