Miele t4423c softtronic reservoir legen gaat branden

De wasdroger defect is natuurlijk erg vervelend! U kunt een monteur bellen maar die kost vaak veel geld.
Als u een beetje handig bent dan kunt u in veel gevallen uw wasdroger prima zelf repareren. Vaak met zeer lage kosten (minder als 10 euro)
Vragen over de reparatie of problemen met uw droger kunt u dan ook hier posten.
De mede-forum gebruikers en de moderators van DIY reparatie (www.DIYreparatie.nl) helpen u graag op weg!
Gesloten
Info

Miele t4423c softtronic reservoir legen gaat branden als de machine nog 10 min moet draaien maar reservoir zit niet vol

reservoir legen gaat ook branden als ik hem op de afvoer aansluit verder pompt die gewoon het water weg
Info


misschien zit het vlottertje een beetje vast of een beetje vuiligheid in pomp of slang
Info


ik heb al geprobeerd om pomp er uit te halen maar krijg hem er niet uit ben bang dat wat afbreek ik heb dekseltje verwijderd aan de achter kant nu zie ik de pomp zitten maar krijg hem niet los
Info


@knaak, ik kan vanaf hier niet zien hoe het in elkaar zit, probeer een paar foto's te plaatsen kan de machine alleen van de voorkant open of kan je de onderkant ook demonteren?
Info


Aan de achterkant zit klepje die kun je verwijderen dan kom je bij de pomp Van af de onderkant kun je er niet bij komen
Info


je gaat verder op iemand anders z'n topic dus ik neem aan dat je dezelfde machine hebt, en als je bij het klepje aan de achterkant niets kunt beginnen zul je voorkant open moeten maken en kijken hoever je komt, maar als je pech hebt moet de hele trommel eruit, dat is best een technisch klusje maar het is te doen als je het aandurft
Info


Bij dit type hoeft de trommel er niet uit
Info


als het goed is zit deze pomp in de miele t4423c en het omcirkelde deel lijkt mij een lipje die je ergens in vast klikt verder kan ik er niets aan zien
Info


Het klopt deze pomp zit er in Ik zal morgen nog is een keer kijken Off het lukt om hem er uit te krijgen
Info


Ben er vandaag verder mee gegaan pomp schoon gemaakt vlotter schoon gemaakt maar hij geeft weer aan Reservoir legen lampje brand rood Waar kan dat aan liggen
Info


slangetje naar boven ook schoon?
Info


Ja is ook schoon
Info


als je de condensor eruit haalt zie je dan ook ergens een klepje in de bodem zitten?
Info


Nee zie ik niet zitten een klepje Zit er niet in
Info


jammer , er zit namenlijk ook vaak vuil in de condensopvangbak onderin de droger en als daar vuil voor zit kan dat volgens mij ook deze storing geven
Info


Condensbak heb ik door gespoeld met water slang  Bak is schoon R
Info


okay als de condensbak,vlotter, pomp en slangen schoon zijn zal het daar niet aan liggen, doet hij nog steeds 10 minuten voor het einde of is er iets in verandertheb je de slang op het reservoir of in de afvoer hang de slang anders eens in een emmer en kijk wat hij doet
Info


5 a 10 minuten vooreinde doet die dat Slang heb ik op afvoer Maar vanavond heb ik er emmer onder gezet
Info


deed de droger toen hetzelfde of moet je de uitslag nog afwachten?
Info


Je bedoelt in de emmer Off op de afvoer Daar zit geen verschil in doet het zelfde
Info


dan moeten we denk ik op zoek in het electronische gedeelte, ik heb deze klacht vaker gevonden op verschillende forums maar daar is nog nergens een oplossing gevonden, maar begin eens bij de schakelaar wat aan de vlotter zit en volg de bedrading en kijk eens waar het heen gaat, misschien kom je het euvel tegen
Info


Boven op de vlotter zit magneetjes Van de week ga ik de print wisselen Heb nog een machine staan met zelfde print Woord vervolg
Info


Heb net printwissel gedaan En hij lampje brand weer
Info


je hebt dus een exact zelfde printplaat uit een zelfde type droger geplaatst en het probleem is niet verdwenen?
Info


Klopt zelfde print uit de zelfde droger gewisseld Lampje brand nog
Info


alles is schoon en het ligt niet aan de print, dan zou je de vlotter en/of de pomp nog om kunnen wisselenmisschien een beetje vergezocht, maar misschien word het systeem voor de gek gehouden door statische electriciteit dan zou je alle aardverbindingen nog kunnen controleren in de droger en een extra aarding aan de buitenkant van de droger aanbrengen
Info


Hallo pomp en vlotter heb ok ook al gedaan  Ja alles is schoon gemaakt Lampje brand wel maar niet zo vel Daar zat ik ook al aan te denken misschien lek spanning Alleen wel raar dat die laaste 10 min iets gaat branden
Info


word er niet een relais geschakeld op het moment dat hij in storing vliegt dat die een lekstroom geeft, als alles geaard is en je hebt een lekstroom dan klapt de aardlek er wel uithet is een vervelende storing
Info


Aardlekschakelaar vliegt er niet uit Ik weet het zo 123 miet meer
Info


heb je de rest van de droger ook al schoongemaakt , ventilatoren en verwarmingselement?
Info


Ja heb alles schoon gemaakt
Info


ik kwam dit tegen op het internet, https://www.werkspot.nl/opdracht/275997 ... ic-t494cof het zo is weet ik niet maar is het onderzoeken waard (als je nog zin hebt  )
Info


Hij piept niet en hij doet het alleen maar laaste 5 a10 min Dus dan is wasgoed al droog Lampje brand niet  vel maar brand wel Morgen ga ik denk er nog even verder meeWoord vervolg
Info


gaat de machine dan ook stilstaan of blijft hij doordraaien
Info


Blijft gewoon door draaien
Info


normaal als het reservoir vol zit stopt de droger met zn programma, ook bij een valse melding door bijv. verstoppingmijn droger is ook op de afvoer aangesloten maar als deze klaar is gaat ook het lampje reservoir branden.dit is gewoon zo geprogrameerd zodat je na elke droogbeurt het reservoir leegt.zou dat bij jouw ook niet het geval kunnen zijn of is dit "probleem" later opgetreden
Info


Ik heb 2 de zelfde machines de 1 doet het goed gaat Hern lampje branden bij de andere wel
Info


staan de drogers ook altijd naast elkaar? dan zou je potentiaalvereffening nog kunnen proberen (de metalen buitenkanten met elkaar koppelen) anders heb ik geen idee waar we het verder nog moeten zoeken en als dit het functioneren verder niet in de weg staat zou ik er verder geen punt van maken en heb je in ieder geval weer een brandschone droger
Info


Is voor verkoop
Info


okay dan heeft het vereffenen ook geen zin , ik heb verder geen idee waar we het moeten zoeken , ik denk dat we alles wel zo'n beetje gehad hebben
Info


Ja dat denk ik ook wel
Gesloten