AEG lavatherm T55840 opeens dood

De wasdroger defect is natuurlijk erg vervelend! U kunt een monteur bellen maar die kost vaak veel geld.
Als u een beetje handig bent dan kunt u in veel gevallen uw wasdroger prima zelf repareren. Vaak met zeer lage kosten (minder als 10 euro)
Vragen over de reparatie of problemen met uw droger kunt u dan ook hier posten.
De mede-forum gebruikers en de moderators van DIY reparatie (www.DIYreparatie.nl) helpen u graag op weg!
Gesloten
Info

ik zie al meerdere topics over AEG die plots dood zijn.
helaas kun je daar niet meer op reageren.
ik heb de printplaat uitgebouwd en vroeg mij af welk onderdeel bij deze droger dan kapot is.
Info


bij jou zal de weerstand R76 ook defect zijn , en aan de andere zijde van de printplaat zit U4 een zwart chipje met 7 pootjes met het opschrift LNK304GN
Info


Klopt wat Bennie zegt. Je kan het heel goed zien op de 1e twee foto's in deze handleiding om zelf zo'n IC-tje (+ veiligheidsweerstand) te vervangen.
Info


hoe weet ik welke weerstand ik moet hebben in de shop ?
Info

je hebt er nu 47 ohm inzitten, er word geadviseerd om die te vervangen voor 100 ohm om dit in de toekomst te voorkomen, maar de keuze is natuurlijk aan jezelf
http://www.maakmijnwitgoed.nl/veilighei ... 00ohm.html
Info


ondanks dat ik super voorzichtig ben geweest en eerst de pootjes van de IC het doorgeknipt met een hele kleine kniptang heeft toch een stukje van de print losgelaten.ben ik nu fucked ?zie tekening.kan ik niet iets van die coating ofzo afhalen/schrapen ?
Info

dat gaat nog wel goed komen, je bent niet de eerste zoals je ziet, zit deze op het zelfde spoor, als het pootje ernaast.
je kunt ze aan elkaar solderen of er een draadje aan solderen en naar een ander contact in hetzelfde spoor (een bypass)
Info


hij doet het weer
Info


harstikke mooi , heb je de pootjes verbonden of een bypass gemaakt?
Info


had niet echt een draadje. dus heb een stukje draad van de weerstand gebruikt en deze tussen de twee pootjes gedaan.beide bedankt voor het helpen.
Info


Top! Fijn dat het gelukt is, daar gaat het uiteindelijk om!
Gesloten