Whirlpool droger Atlanta C (8575 868 12090) doet niks meer

De wasdroger defect is natuurlijk erg vervelend! U kunt een monteur bellen maar die kost vaak veel geld.
Als u een beetje handig bent dan kunt u in veel gevallen uw wasdroger prima zelf repareren. Vaak met zeer lage kosten (minder als 10 euro)
Vragen over de reparatie of problemen met uw droger kunt u dan ook hier posten.
De mede-forum gebruikers en de moderators van DIY reparatie (www.DIYreparatie.nl) helpen u graag op weg!
Gesloten
Info


Bedankt! die foto herkende ik niet, vandaar mijn vraag. Maar nu is het duidelijk,ik ga ermee aan de slag. Hoe zit die knop vast? gewoon flink trekken?groetenbram
Info


Niet aankomen, gewoon de printplaat demonteren! Bovenkant eraf en dan kan je erbij. Zit een witte behuizing. Knop zit vast aan de frontplaat, niet de printplaat volgens mij ...
Info


Hallo. Ik ben niet zo'n electronica kenner. Ik  graag R47, L1 en LN304PN vervangen van de printplaat van mijn wasdroger, want waarschijnlijk kapot. Maar wat zijn dat eigenlijk? Weerstand? Hoeveel ohm? Diode? Etc. Kortom; wat voor onderdelen moet ik bestellen? Kan iemand mij helpen?
Info


Zie mijn bericht hierboven (directe link)Mbt de diodes: meestal 1N4007, soms 1N4001 (kan je aflezen op de diode zelf).Mbt de weerstanden: meestal 27 Ohm (kan je aflezen of hier bepalen mbv de kleurringen).Vervangen door een maatje zwaarder, zie op MaakMijnWitgoed.nl voor een duidelijk overzichtje.L1 = 470 μH inductor (kan je hier bestellen -net als de rest van de onderdelen overigens  )
Info


Ongeveer een jaar geleden heb ik mijn Whirlpool atlanta wasdroger gerepareerd door de componenten te vervangen zoals hierboven aangegeven. Sinds een paar weken heeft mijn droger nu weer kuren. Regelmatig stopt hij met een programma na een aantal minuten en gaat dan helemaal uit (er branden geen lampjes meer). Het lijkt erop dat ie meestal afslaat als de trommel net is gestopt met draaien en weer (in een andere draairichting?) wil beginnen met draaien. Meestal lukt het me weer de droger aan de praat te krijgen door de stroom er af te halen, de draaiknop op uit te zetten en een aantal minuten later opnieuw een programma te selecteren. Daarna treedt het probleem echter vaak weer op na een tijdje. Op deze manier krijgen we onze was niet meer droog en lijken we niet meer op de droger te kunnen vetrouwen. Ik denk dat ik dit weekend maar een nieuwe droger ga kopen (en dan niet van het merk Whirlpool). Nog tips wat er aan de hand zou kunnen zijn? En tips voor een beter merk en model zonder ontwerpfouten?
Info


heb je al gemeten tot hoever de 230 volt in de droger kwam nadat de lampjes uit waren bij de storing, kan zijn dat het netfilter niet helemaal fijn meer is daar zit ook een condensator in dat kan misschien verklaren waarom de lampjes nog even branden en daarna uit gaan
Info


Wasdroger Whirlpool AWZ 8577ik las de forum over wasdrogers die defect zijn en ik heb vanaf gisteren het zelfde probleem met mijn wasdroger.Is opeens uitgevallen/ krijgt geen stroom. (5jaar oud)ik zie nu waar het aan kan liggen door de forums te lezen, enkel als leek zou ik graag willen als het mogelijk is voor een redelijke kleine vergoeding dat men mij hiermee kan helpen. Onderdelen en solderen a.u.b.Woon in Amsterdam.na het lezen van deze posts van droger Whirplool AWZ 8577 , heb ik vermoedelijk hetzelfde probleem geconstateerd:- R47 beschadigd - L1 beschadigd- U3 toont aan de buitenkant geen onregelmatigheden.
Info


ik heb toen voor de zekerheid ook beide diodes naast L1 vervangen, omdat die misschien te warm zijn gewordendat werd hier ook ergens geadviseerd , ik wil gerust helpen met solderen alleen woon ik in twente, maar die lnk304pn is een lastig karweitje, moet je met veel geduld doen
Info


Beste Bennie Reisvergoeding + 50 Euro voor de moeite Enkel de benodigdheden die vervangen moeten worden en weer erop gesoldeerd moeten worden zodat de wasdroger weer optimaal werkt. Daar zorg jij voor mvg 
Info


mooi aangeboden, maar ik denk dat dit goedkoper is voor jou  http://www.smallrepairs.nl/nl/whirlpool ... cht-dooden ik ga er liever niet voor op reis
Info


beste Bennie,Dank voor het advies. Ik ben er echter helemaal klaar mee en heb inmiddels een nieuwe droger besteld. Voor mij nooit meer een Whirlpool! Groetjes,hvs
Info


tja je kunt er geluk of pech mee hebben , helaasben wel benieuwt of je nog getest hebt of het aan het netfilter lag
Info


Als je hem nog hebt staan, kan je het nu ook veilig zelf proberen:Voor minder dan een tientje kan je de onderdelen bestellen op mijn webshop (link). Als het lukt kan je hem verkopen op Marktplaats en vang je er nog wat voor. Lukt het niet, ben je niet teveel geld kwijt 
Info


Na vervangen van het IC, de spoel en de weerstand (22 ohm vervangen door 27 ohm) gaat de droger (Whirlpool Neveda C) wel weer aan, maar relais K3 klappert zodra er een programma wordt gestart. Lijkt er sterk op dat het relais met 50 Hz van de netvoeding mee klappert. Welke componenten dien ik eventueel nog te vervangen? De diodes zijn in orde.
Info


dat is 50 keer per seconde , dan word het meer een zoem. maar heb je de diodes vervangen of alleen visueel gecontroleerd want hij zet nu spanning op het spoeltje  en daarna is de spanning weer weg dus het kan heel goed in de gelijkrichting zitten.zijn de solderingen allemaal goed gelukt?zou je anders een foto bij willen voegen dan kunnen we meekijken
Info


Bennie bedankt voor je reactie, het klapperen van het relais gaat zeer snel, maar het is geen brom. De diodes heb ik tussentijds al preventief vervangen. Zonder resultaat. Ik ben niet trots op mijn soldeer werk, maar alles zit goed vast en er is zijn geen kortsluitingen ontstaan. Zou het aan de twee Elco's naast de vervangen spoel kunnen liggen? De spoel had duidelijke schade en zat fysiek tegen de Elco's aan.
Info


ik weet niet of het daar aan kan liggen maar je kunt ze testen door de weerstand te meten van de elco'sals je de multimeter er opzet dan zie je dat de weerstand oploopt tot oneindig. de elco laad zich dan op met de batterij van de multimeter
Info


Ik heb de Elco's er uit gehaald, met een multi meter lopen beide wel op tot oneindig. Lijkt dus op dat ze nog goed zijn, maar toch maar even preventief vervangen. Waar zou ik eventueel anders de oorzaak moeten zoeken?
Info


die zijn dan nog goed, ik kan het niet duidelijk zien maar heb je het ictje rechtstreeks op de print gesoldeerd of zit deze in een houdertje?misschien maakt 1 van de pootjes geen contactgeen diode verkeerd om misschien meet de spoeltjes van de relais is door als daar verschil in zit is dat misschien de oorzaak
Info


Bennie, het IC zit inderdaad in een voetje. Ik ben gaan meten en inderdaad 1 pootje maakte aan de onderzijde wel contact, maar aan de component zijde niet. Hierdoor was er geen verbinding met de smd weerstand waar het printbaantje naar toeliep. Voetje verwijderd en IC rechtstreeks gemonteerd.Probleem opgelost. De wasdroger doet het weer! Hartelijk bedankt voor het meedenken!
Info


dat is mooi nieuws , fijn dat hij weer doet en wij hebben ook weer wat geleerd
Info


geweldig ! zulken site's moeten er meer zijn/komen.mijn dochters AWZ 8577 857584812190, Whirlpool  machine kunnen repareren !dank to HaZee, spulletjes netjes geleverd en draaien maar weer.keep up the good work!
Info


You're welcome! Dank voor de terugkoppeling, altijd fijn om te horen als de reparatie succesvol is geweest 
Info


Is het juist dat  op de iskra 89072 van de 2 bruine uitgangdraden er maar op 1 spanning zit, help mi a.u.b.
Info


Ik vermoed dat je het over het netfilter hebt . Het kastje waar het aansluitsnoer in gaat. Hier komt ook een fase en een nul uit. Daartussen moet 230 volt staan.Plaats anders een foto dan weten we het zeker
Info


bedankt voor je reactie ik doe er de foto bij, het gaat om de 2 pennen in het middelste vak daar staat op 1 bruine draad 230 en op de andere bruine draad niets, is dit goed of niet.bedankt alvast
Info


ik denk dat je met een spanningzoeker meet ofniet, draai de stekker is om dan meet je spanning op het andere contactdie 2 bruine draden zijn eigenlijk de bruine en de blauwe zoals in het snoer
Info


Hallo, Ik heb waarschijnlijk het zelfde probleem als hierboven staat beschreven, alleen heb ik een atlanta a . Ik had de printplaat er uitgehaald maar veel verder als dat kom ik niet  . Is er mischien iemand die in de buurt van enschede woont die mij zou kunnen helpen  met het bekijken welke onderdelen er nodig zouden zijn en die er ook kan opsolderen voor mij ?Alvast vriendelijk bedankt
Info


ik stuur je een persoonlijk bericht
Info


Top mijn droger werkt weer, ik ben hier heel blij mee .Bennie bedankt voor je hulp met het repareren van mijn printplaat  .
Info


graag gedaan
Gesloten