Ga naar inhoud

Whirlpool droger Atlanta C (8575 868 12090) doet niks meer


Aanbevolen berichten

Tijdens het drogen viel de droger uit.
Vervolgens brandt geen lichtje meer op de droger en reageert hij nergens meer op.
Dit doet mij denken aan een zekering.
De handleiding zegt dat een zekering stuk kan zijn maar niks over de locatie.
Ik heb de droger open geschroefd en ben op zoek gegaan zo dicht mogelijk bij het punt waar de stroom snoer binnen kwam hierbij vond ik de Iskra 89072.

Deze heb ik door gemeten en is niet stuk.
Vervolgens de 2 draden afgelopen naar het het bedieningsconsole.
Het console heb ik ook open gemaakt, maar hierin kan ik  geen zekering vinden.
Ook is me niet duidelijk wat ik hier zou moeten en kunnen doormeten.
Iemand nog tips?
Eventueel een methode om te resetten of de locatie van de zekering?
Model informatie: Wirlpool droger Atlanta C (8575 868 12090)

Bedankt, Pieter
Link naar reactie
  • Reacties 80
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Populaire dagen

Beste reacties in dit topic

Soortgelijk probleem Whirlpool awz 7677 (8575 777 72090).
Wel spanning, maar verder helemaal niks meer.
er komt op een draad spanning achter op de console (bij de draaiknop) maar verder nergens alle mogelijke reset combinaties geprobeerd.
Hier nog verder in gekomen?
Of kan iemand mij naar de service manual door linken?
Link naar reactie
Goedemiddag allen,
Hopelijk kunnen we dit topic nieuw leven inblazen, mijn Atlanta C zit met exact hetzelfde probleem.
Tijdens het drogen gestopt en nu met gaan mogelijkheid meer aan te krijgen.
Uiteraard wel zekeringen en verschillende stopcontacten gecheckt, maar dat is niet de oorzaak van het probleem.
Momenteel heb ik nog niets doorgemeten, ik wilde eerst kijken of ik op het eerste gezicht iets zou zien.

Ik zie 1 stekkertje die wat doorgebrand lijkt, maar voor mij is het niet 100% duidelijk of dit de oorzaak van het probleem is,
Hopelijk kunnen jullie mij verder helpen, alvast bedankt.
Vriendelijke groet,

Berry
Link naar reactie
Eureka 
Werkt weer als een zonnetje.
Alles vervangen zoals hierboven aangegeven.
Gereedschap was niet van beste kwaliteit, maar voldoende Wales netjes te solderen.
Alleen heb ik nu voldoende reserve onderdelen over....
Minimale bestel aantal was 5.
Dus mocht iemand nog dezelfde problemen hebben heb ik nog reserve onderdelen te koop.
Bedankt voor alle hulp, denk niet dat het zonder jou hulp gelukt was.
Mocht je nog iemand weten die dezelfde onderdelen nodig heeft....

Patrick
Link naar reactie

Patrick wat fantastisch dat hij weer werkt  Ik zit hier met dezelfde printplaat voor me van de droger van mijn dochter, en alle relais getest en die werken prima.Maar tijdens mijn zoektocht stuitte ik op dit forum en Whalla de oplossing lijkt gevonden.Ook bij mij vertoont L1 wat verdachte uitstulpingen, maar verder kan ik aan de buitenkant van de onderdelen niets vreemds zien.Dus ik begrijp dat jij nog wat onderdelen "over" hebt en ik wil dus graag ook zo'n setje van je overnemen.En Harry, natuurlijk ook bedankt.Ik heb altijd veel bewondering voor die mensen die ECHT met je meedenken om een oplossing te vinden.Patrick, stuur mij even een P.B. tje dan kunnen we het e.e.a. regelen.Alvast bedankt, Gr Dielis
Link naar reactie

Ta daaaaa Dank zij de onderdeeltjes die ik van Patrick heb gekocht werkt de droger weer.Het is inderdaad te belachelijk voor woorden dat er waarschijnlijk tientallen zo niet honderden van deze drogers (die onder verschillende namen worden verkocht)  op de vuilnisbelt zijn beland  . En dat terwijl het op te lossen is met nog geen € 5,= aan onderdeeltjes, en een uurtje van je tijd. Dus niet alleen goed voor je portemoinee, maar zeker zo goed voor ons millieu.Deze kan dus weer jaren mee om zijn diensten te vervullen.Wat is het internet toch een fantastisch medium.Alle betrokkenen bij dit topic, nogmaals bedankt  M. vr. gr. Dielis
Link naar reactie
Goedemiddag, na het lezen van deze posts en demonteren van mijn droger Whirplool AWZ 8577 , heb ik vermoedelijk hetzelfde probleem geconstateerd:- R47 beschadigd - L1 beschadigd- U3 toont aan de buitenkant geen onregelmatigheden. - Zojuist Patrick een bericht gestuurd. Nu hopen dat er nog een setje onderdelen over is. Gr. Marius
Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties. Stel gerust een vraag door zelf een nieuw topic te openen.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...