AEG droogkast T75470 IH1 doet het niet meer

De wasdroger defect is natuurlijk erg vervelend! U kunt een monteur bellen maar die kost vaak veel geld.
Als u een beetje handig bent dan kunt u in veel gevallen uw wasdroger prima zelf repareren. Vaak met zeer lage kosten (minder als 10 euro)
Vragen over de reparatie of problemen met uw droger kunt u dan ook hier posten.
De mede-forum gebruikers en de moderators van DIY reparatie (www.DIYreparatie.nl) helpen u graag op weg!
Gesloten
SRA
Berichten: 2
Lid geworden op: 22 sep 2019, 20:07

Beste, ik ben nieuw hier... Ik heb een AEG droogkast T75470 IH1 en ineens doet ie het niet meer: display werkt, krijg geen error code maar de trommel draait niet.. Alle filters zijn schoongemaakt maar de droogkast werkt nog steeds niet..
Haal ik het best de printplaat ervan af om te bekijken?

Alvast super bedankt voor de hulp, ik hoop dat ik deze droogkast toch nog even langer kan houden ..
Gebruikersavatar
LAMPJE
Beheerder
Berichten: 1423
Lid geworden op: 08 nov 2018, 22:43

Beste Sara,
Ik heb jouw bericht even gesplitst omdat dit weer een ander type is.

Het is dan het eenvoudigst om te bepalen of het uit de motor komt of dat het probleem in de printkaart zit.

Als je even de gegevens van het machineplaatje vermeldt, (rondom de deur) dan kunnen we zeggen welke zijkant of er af moet om bij de motor te komen. Je kunt dan met een vreemde voeding de motor aansluiten om te kijken of de motor wel goed wil lopen en je het in de aansturing op de print moet zoeken.
Met vriendelijke groet,


Lampje



Bent u tevreden met onze gratis hulp? En draait uw machine weer voor een paar centen?


Wij lusten wel een biertje
SRA
Berichten: 2
Lid geworden op: 22 sep 2019, 20:07

Ooh super bedankt voor jullie snelle reactie ☺️. Als bijlage een foto van de sticker binnenin 😄
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
LAMPJE
Beheerder
Berichten: 1423
Lid geworden op: 08 nov 2018, 22:43

Sara,

Bovendeksel eraf en de rechterzijwand verwijderen

en zie artikel Aandrijfmotor Vreemde voeding op aandrijfmotor zetten, defecte print uitsluiten
Met vriendelijke groet,


Lampje



Bent u tevreden met onze gratis hulp? En draait uw machine weer voor een paar centen?


Wij lusten wel een biertje
Gebruikersavatar
Tukkertje
Beheerder
Berichten: 236
Lid geworden op: 08 nov 2018, 21:50

Dag Sara.

Hier kan je de tekeningen van je wasdroger vinden.
Altijd makkelijk met het demonteren.
IF YOU CAN'T FIX IT WITH A HAMMER, YOU'VE GOT AN ELECTRICAL PROBLEM
Fixed? thanks us with :beer::beer::beer:
Gesloten