AEG lavatherm 55540 LNK vervangen

De wasdroger defect is natuurlijk erg vervelend! U kunt een monteur bellen maar die kost vaak veel geld.
Als u een beetje handig bent dan kunt u in veel gevallen uw wasdroger prima zelf repareren. Vaak met zeer lage kosten (minder als 10 euro)
Vragen over de reparatie of problemen met uw droger kunt u dan ook hier posten.
De mede-forum gebruikers en de moderators van DIY reparatie (www.DIYreparatie.nl) helpen u graag op weg!
Gesloten
Info

Ik ben de wasdroger van mijn zusje aan het repareren,die doet helemaal niets meer,

en nu heb ik research gedaan op het forum en geconstateerd dat weerstand R76 kapot is maar toch nog een vraagje.

Ik heb gelezen dat de weerstand vervangen moet worden icm met de LNK304GN, maar is dat ook andersom?

mocht de weerstand kapot zijn kan de LNK dan nog goed zijn?

De weerstand vervangen zal geen probleem opleven maar de LNK daar zie ik meer tegenop,

vandaar.allereerst hartelijk dank en met vriendelijke groet,

Arjan Verkampen
Info

dag arjan,
de weerstand word opgeblazen omdat er kortsluiting in de LNK304GN zit.als je nu alleen de weerstand vervangt blaas je hem gelijk weer op
http://www.maakmijnwitgoed.nl/content/7 ... -vervangen

hier staat stap voor stap beschreven hoe je hem moet vervangen en tevens kan je hier de onderdelen bestellen
als je in de buurt van Twente woont kan ik eventueel helpen , het is mij 100% meegevallen in ieder geval
Info


Succes en houd de lnk304gn vast tijdens het knippen of leg de print op een handdoek en druk er met een vinger op. Zo is de kans kleiner dat je de sporen kapot trekt tijdens het knippen
Info

hoi ik heb ook en probleem met mijn wasdroger
ik heb er nieuwe weerstand ingezet de r 47 was stuk
zit nu 1 in van 100 ohm maar zodra ik de droger aan zet verbrandt de weerstand gelijk
wat is hier aan de hand
die U4 lijkt mij oke
Info

De U4 kan wel okay lijken, maar de veiligheidsweerstand wordt opgeblazen, omdat er kortsluiting in de U4 zit

je hebt het over R47 , welk merk wasdroger heb je?
Info

Klopt, Bennie heeft helaas gelijk: Als de weerstand kapot is, is de U4 per definitie ook kapot!
Jammer dat je de LNK304GN niet gelijk hebt meegenomen,
nu moet je een nieuwe veiligheidsweerstand van 100 Ohm bestellen dus ...
Info

hoi bennie sorry 

de  R76 was opgeblazen er zat net nieuwe in van 100 ohm 
ik heb nu de  LNK304 besteld dus maar ff alles vervangen
hoop dat het nu wel lukt ......ik had de r76 vervangen.
ik doe de stekker en de stopcontact dan druk  ik start knop in
kwam er gelijk rook van de R76 gelijk opgeblazen (foutje bedankt)
Info

dan zal die waarschijnlijk wel weer werken,
maar neem de tijd en wees voorzichtig.
als je de sporen kapot trekt ben je verder van huis.
lees deze handleiding goed door dan moet het wel lukken
http://www.maakmijnwitgoed.nl/content/7 ... vervangen
Gesloten