AEG T76785NIH deurgreep afgebroken

De wasdroger defect is natuurlijk erg vervelend! U kunt een monteur bellen maar die kost vaak veel geld.
Als u een beetje handig bent dan kunt u in veel gevallen uw wasdroger prima zelf repareren. Vaak met zeer lage kosten (minder als 10 euro)
Vragen over de reparatie of problemen met uw droger kunt u dan ook hier posten.
De mede-forum gebruikers en de moderators van DIY reparatie (www.DIYreparatie.nl) helpen u graag op weg!
Gesloten
Henk
Berichten: 30
Lid geworden op: 09 nov 2018, 22:05

Van onze droger is de deurgreep opeens deels afgebroken. Ik heb hem gelukkig nog open gekregen, maar deze moet duidelijk vervangen worden. Kan je dat een beetje makkelijk zelf doen? En zo ja, waar haal ik zo'n onderdeel?

Type van mijn machine:
Afbeelding

De gebroken deurgreep (links afgebroken) :
Afbeelding

(plaatjes doen raar, dus linkje er maar onder gezet)
HaZee
Berichten: 58
Lid geworden op: 08 nov 2018, 21:34

***Modbreak***
Van plaatjes op Postimage moet je de "Directe link" gebruiken, dan gaat het wel goed (ik heb het al even voor je aangepast en de linkjes verwijderd).
Goed geholpen? Help ons dit forum in de lucht te houden!
Henk
Berichten: 30
Lid geworden op: 09 nov 2018, 22:05

Thanks!

BTW ik ben niet lui hoor; ik heb al even gekeken bij een aantal linkjes vanaf dit forum, maar mijn type T76785NIH staat er steeds niet bij :?

Ik ben al bij Europart.nl, Fixpart.nl, Partsnl.nl en Fiyo.nl geweest

Vandaar dat ik hoop op tips van jullie!
HaZee
Berichten: 58
Lid geworden op: 08 nov 2018, 21:34

Geen probleem, we helpen graag!

Je kunt altijd rechtstreeks bij AEG terecht, zij hebben ook een onderdelen webshop, maar vaak wel iets duurder dan de linkjes hier op het forum (en er komen ook verzendkosten overheen uiteraard, maar dat zal voor de meeste webshops gelden 8-) ).

Ik denk dat je deze moet hebben overigens:
https://shop.aeg.nl/Wassen/Drogers/Deur ... 4055132767
Goed geholpen? Help ons dit forum in de lucht te houden!
Henk
Berichten: 30
Lid geworden op: 09 nov 2018, 22:05

SUPER! Gelijk besteld!
HaZee
Berichten: 58
Lid geworden op: 08 nov 2018, 21:34

En? Is het gelukt? We vinden het leuk om te horen of een klus ook geslaagd is!
Goed geholpen? Help ons dit forum in de lucht te houden!
Henk
Berichten: 30
Lid geworden op: 09 nov 2018, 22:05

Oh, sorry! Ja, het was precies de juiste deurgreep en zelfs vrij snel in huis (de volgende dag al terwijl ze een dag later hadden gezegd) maar het was wel even een puzzle met die deur!

Bleek dat alles uit elkaar moest en dan kan je er pas bij (ook het plastic ruitje ligt dan helemaal los). Je moet dan zelf even de veer en zo bevestigen, maar na wat pielen is dat ook gelukt. Gelijk mijn vrouw maar uitgelegd dat je niet zo hard hoeft te trekken een de deurgreep. Zachtjes trekken om te ontgrendelen is echt genoeg 8-)

Dank voor jullie hulp!!!
Gebruikersavatar
LAMPJE
Beheerder
Berichten: 1423
Lid geworden op: 08 nov 2018, 22:43

Een bus Siliconenspray doet hierbij preventief vaak wonderen. Juist bij het smeren van plastic onderdelen is dit een wondermiddel en voorkomt afbreken.
Bij de Action is zo'n bus haast gratis, nog geen 2 euro
Met vriendelijke groet,


Lampje



Bent u tevreden met onze gratis hulp? En draait uw machine weer voor een paar centen?


Wij lusten wel een biertje
Henk
Berichten: 30
Lid geworden op: 09 nov 2018, 22:05

Trekt dat geen extra stof aan dan? Rond het oude palletje wat de deur vergrendeld zat het helemaal vol met stof nl.
Gebruikersavatar
LAMPJE
Beheerder
Berichten: 1423
Lid geworden op: 08 nov 2018, 22:43

Nee, want het is niet echt vettig, maar gaat wel goed in de porieen van kunststof en metaal zitten.

Smeer je ritsen er maar eens mee, dan merk je het resultaat wel
Met vriendelijke groet,


Lampje



Bent u tevreden met onze gratis hulp? En draait uw machine weer voor een paar centen?


Wij lusten wel een biertje
Gesloten