Indesit ISL65C storing bijna alle lampjes te knipperen

De wasdroger defect is natuurlijk erg vervelend! U kunt een monteur bellen maar die kost vaak veel geld.
Als u een beetje handig bent dan kunt u in veel gevallen uw wasdroger prima zelf repareren. Vaak met zeer lage kosten (minder als 10 euro)
Vragen over de reparatie of problemen met uw droger kunt u dan ook hier posten.
De mede-forum gebruikers en de moderators van DIY reparatie (www.DIYreparatie.nl) helpen u graag op weg!
Gesloten
Info

Beste allemaal,
Sinds kort werkt onze wasdroger niet meer.
Als het stroom aan gaat beginnen bijna alle lampjes te knipperen: - 12hr groen- timer groen- alarm groen- zonnetje groen- waterafvoer rood- start rood
Zou dit een defecte pomp kunnen zijn?
Het gaat om een: Indesit ISL65CModel: ISL65EXInd Code: 95306210000Serial No: 706280162
Ik ben benieuwd.

Alvast bedankt!

Groetjes,Dennis
Info


ik lees her en der op internet dat indesit geen duidelijke foutmeldingen geeft dmv knipperende lampjes,de pomp kan je wel testen door de vlotter omhoog te drukken je kan de clixon(s) op het verwarmingselement even doormeten ,deze moet(en) 0 ohm zijnanders de printplaat controleren op slechte solderingen en defecte componenten
Info


Vlotter heb ik inderdaad al geprobeerd, daar reageerde hij niet op. Hij springt ook gelijk als er stroom op komt in de error.
Info


Ik ben er via een site achter gekomen dat de wasdroger een f31 melding geeft. Dit heeft te maken met de motor, nu ben ik van plan om de condensator te vervangen. Dat kost het minste in ieder geval. Nu weet ik dat ik een 8uF condensator nodig heb maar ik zie er zo veel dat ik niet weet welke condensator.. Is een 8uF condensator altijd gelijk of zit er nog ander verschil in?Volgens Indesit heb ik onderdeel nr. C00194453 nodig maar deze is alleen via ebay of amazon te koop...
Info

het moet dan in ieder geval een 8 microfarad aanloopcondensator zijn en het voltage wat erop staat is belangrijkje kunt ze gewoon bij een witgoedzaak halen of bestellen op europarts.nl
normaal als de aanloopcondensator defect is gaat de motor brommen en als je de trommel een zetje geeft gaat hij wel draaien, ik ben verder niet bekend met het foutdiagnose systeem van indesit dus wat dat betreft kan ik je niet verder helpen, het is het proberen waard
Info


Het is te proberen waard, printplaat ziet er nog netjes uit. Geen gesmolten plekken of iets dergelijks. Mocht het achteraf toch nog de pomp zijn dan kan ik daarna altijd nog beslissen of ik dat ga repareren.
Info


je kan de pomp er altijd even uithalen en kijken welk voltage het heeft en dan heel even rechtstreeks de spanning erop zetten , niet te lang want droogpompen vinden ze niet fijn
Gesloten