Aeg Lavatherm Protex storing e54

De wasdroger defect is natuurlijk erg vervelend! U kunt een monteur bellen maar die kost vaak veel geld.
Als u een beetje handig bent dan kunt u in veel gevallen uw wasdroger prima zelf repareren. Vaak met zeer lage kosten (minder als 10 euro)
Vragen over de reparatie of problemen met uw droger kunt u dan ook hier posten.
De mede-forum gebruikers en de moderators van DIY reparatie (www.DIYreparatie.nl) helpen u graag op weg!
Gesloten
Info

Hallo allemaal.
ik wil graag jullie hulp.
deze droger begint sinds kort storing e50 te geven waar als ik verder zoek een e54 aangeeft.

ik heb de printplaat achter de bedieningspaneel gekeken, ziet goed uit, heeft geen schakelaars of weerstanden, de andere grote printplaat is 10 maanden geleden vervangen.
trommel loopt goed, zie zo geen mechanisch probleem.
droger is 4 jaar echt een ergernis ,
valt mij tegen van Aeg .
condensatoren heb ik even weggebracht om ze te laten meten.
is er iets wat ik kan nog checken?
ik zie achter de motor geen zwarte blokjes van koolborstels zo als bij de wasmachine.
klopt dat, heeft deze motor geen koolborstels?

alvast bedankt voor iedere tip.
Info

E54 betekent dat de motor geblokkeerd  is of overbelast, het kan ook zijn dat de spanning te laag is, dan krijgt hij de motor ook niet op gang.
meet eens de spanning op het stopcontact en bij de motor als die wil draaien, als die te laag is, komt hij ook slecht op gang
Info

Ik heb de condensatoren laten meten ,
de grote was stuk. ik ga er een nieuwe opzetten en kijken of het niet meer in storing valt.
maar ik ben het zat met Aeg.
mijn vorige contact met hun was slecht, de printplaat is onder coulance vervangen met een nieuw, maar ik was alsnog 170 euro kwijt.

Het apparaat is 4.5 jaar oud en het verwarmingselement is al vervangen, plus de printplaat en nu de condensator .
ik vind het niet echt passend voor zo een goed merk. ik heb aeg al lang en ik krijg de idee dat ze tegenwoordig niet meer zo lang mee gaan.

bedankt voor de reactie ik hoop dat iemand wat aan heeft, want dit is makkelijk zelf te doen .
Info

en over klantvriendelijkheid van Aeg het volgende.
10 maanden geleden kreeg ik steeds storing E HO .
ik laat mijn plaatselijk monteur komen die belt met Aeg en krijg de advies printplaat vervangen,welke tegen de 200 kost.

maar het zat mij niet lekker dus ik heb een klacht ingediend,en binnen 1 dag krijg ik een verzoek van Aeg om te komen kijken.

hij kwam wist het ook niet ,belt met hun eigen technische ondersteuning en krijgt de advies gratis een printplaat te leveren
maar moest ik arbeidsloon en voorrij kosten betalen. tegen de 100 euro.
ik had ze gevraagd aangezien dat in eerste instantie hun eigen technische  dienst dat advies aangaf om de printplaat op te sturen en mijn eigen monteur zou deze plaatsen ,
aangezien dat ik al kosten had gemaakt bij hem .
plus dat ze weten dat ze komen bij een apparaat met dat probleem en hebben ze de printplaat niet mee,
dus nog een week zonder droger.
en moest ik ook nog tevreden zijn met een apparaat dat binnen 4 jaar alles bij elkaar 350 euros minstens aan reparaties heeft gehad.
Info


daar is dit forum ook voor  zodat we het zelf op kunnen lossen en geen monteur erbij hoeven te halen,dan is hij vaak voor een klein bedrag te repareren
Gesloten