AEG Lavatherm T56820

De wasdroger defect is natuurlijk erg vervelend! U kunt een monteur bellen maar die kost vaak veel geld.
Als u een beetje handig bent dan kunt u in veel gevallen uw wasdroger prima zelf repareren. Vaak met zeer lage kosten (minder als 10 euro)
Vragen over de reparatie of problemen met uw droger kunt u dan ook hier posten.
De mede-forum gebruikers en de moderators van DIY reparatie (www.DIYreparatie.nl) helpen u graag op weg!
Gesloten
Info

Een 2-tal weken geleden de droger van mijn schoonzus hersteld

- met dank voor de vele tips die ik op dit forum kon vinden. Ik heb toen de zekeringsweerstand van 47 Ohm en de DC-DC converter LNK304GN vervangen.
Alles werkte weer. Iedereen blij.

Nu heeft hij het weer begeven (doet niks meer).

Ik ben  nog niet gaan kijken, maar ik vermoed dat de voeding het weer begeven heeft.
Wellicht is er nog iets anders wat ervoor zorgt dat de voeding het niet lang trekt.
Suggesties om de ware oorzaak op te sporen zijn welkom.

Gilbert
Info

dag gilbert

ik heb dan 3 vragen voor je
-heb je de weerstand vervangen voor 47 ohm of voor 1 van 100 ohm
-weet je zeker dat het een lnk304gn was en geen lnk364gn
-zouden we een duidelijke foto van de printplaat mogen zien
Info

Mijn leverancier had geen 47 Ohm 3W liggen. Ik heb er 2 x100 Ohm in parallel op gezet (2 weerstandjes van 1 1/2 W.)
De chip was wel degelijk een LNK304GN.
Het opschrift op de oude was nog duidelijk leesbaar.
Foto kan ik morgen voor zorgen.
Het is toch een half uurtje werk om die print er weer uit te prutsen.
Info

als ik een print repareer plaats ik er 1 van 100 ohm om dit in de toekomst te voorkomen,
maar dan wel een veiligheidsweerstand.
http://www.maakmijnwitgoed.nl/veilighei ... 00ohm.html
hier zijn ze te bestellen en heeft deze volgens mij altijd wel op voorraad
het kan zijn dat die weerstanden voor dit probleem zorgen en is het proberen nog wel waard om 1 goede weerstand er in te zetten
op die site kan je tevens een nieuwe lnk bestellen
want die zal dan waarschijnlijk ook weer defect zijn
maar laten we eerst de foto even afwachten
Info


Bedankt voor de tip.
Info


Je kan de foto's hier bekijken: https://drive.google.com/drive/folders/ ... sp=sharing. Met 192k kom je niet ver om de foto's rechtstreeks op het forum te zetten.Intussen heb ik de zekeringsweerstand nagezien en die is dus weer doorgebrand.
Info

aan de lnk valt verder niets te zien maar als deze weer defect is blaas je de nieuwe weerstand weer op
lijkt me verstandig om de lnk ook weer te vervangen en de veiligheidsweerstand te plaatsen
Info

Was ik van plan. Eerst weer spulletjes bestellen, Deze keer 100 ohm inzetten. Heb je ervaring dat de kans dat hij weer stuk gaat dan kleiner is?

Zou het kunnen dat er iets anders is dat teveel stroom verbruikt waardoor de spanningsconverter het begeeft?
Info

de mijne draait ook nog steeds en de andere die ik gerepareert heb ook nog(heb nog geen tegenbericht gehad)
maar een zwaardere weerstand vlakt de pieken af denk ik
en dan blijft de boel heel
theoretisch had jouw oplossing dan ook moeten werken, maar misschien spelen er nog meer factoren mee, maar die zijn mij niet bekend
Gesloten