AEG lavatherm print verwijderen hoe?

De wasdroger defect is natuurlijk erg vervelend! U kunt een monteur bellen maar die kost vaak veel geld.
Als u een beetje handig bent dan kunt u in veel gevallen uw wasdroger prima zelf repareren. Vaak met zeer lage kosten (minder als 10 euro)
Vragen over de reparatie of problemen met uw droger kunt u dan ook hier posten.
De mede-forum gebruikers en de moderators van DIY reparatie (www.DIYreparatie.nl) helpen u graag op weg!
Gesloten
Info

Na het lezen van jullie tips over het repareren van onze aeg lavatherm model T59850 Type P502867 schroefde ik vol goede moed de wasdroger open om de printplaat te verwijderen.

Toen ik alle kabeltjes zag die allemaal keurig bij elkaar zitten heb ik hem snel weer dichtgeschroefd.

Graag wat tips hoe ik dit aanpak. Hoe krijg ik de printplaat er het best uit?
Info

die kabeltjes zitten vast aan stekkertjes,
dus je hoeft ze niet 1 voor 1 los te halen.
maak een paar duidelijke foto's van waar de stekkers zitten
als je de bovenkant open hebt zie je dat het front met 2 schoefjes vast zit ,
op elke hoek 1 ook zitten er schroefjes achter het reservoir verder zit het front met kunstof lipjes vast geklikt
de printplaat zit in een plastic box aan het front vastgeklikt, daar zitten rondom ook een paar plastic lipjes
daarna kan je de stekkertjes van de bovenkant afschuiven en de stekkers op de print zitten vastgeklikt met een klein lipje
daarna kan je de plastic box openen en de printplaat eruit halen(die zit ook vastgeklikt en met een paar schroefjes vast )
doe dit allemaal met beleid en houd een paar platte schroevendraaiers bij de hand en een torx setje voor de schroeven
Info


Bedankt voor de reactie. We gaan er mee aan de slag
Info

de printplaat is verwijderd. de wasdroger  is zoals veel aeg lavatherm wasdrogers hier op het forum 'dood'.

Kun je op de printplaat zien wat het probleem is?
Info

maak eens een close up van de LNK en R76, deze zijn altijd kapot als de machine dood is

je kan de weerstand slecht zien maar het gaat om R76 onder het witte vierkante blok
Info


die streep over de 4G van de LNK304GN is een smeltplek die is dus kapot en daardoor word R76 ook opgeblazen op http://www.maakmijnwitgoed.nl/ kan je een weerstand van 100 ohm en een LNK304GN bestellen als je die 2 vervangt heb je grote kans dat je machine weer werkt
Info

Printplaat weer geinstalleerd. ( met hulp van bennie)
De wasdroger doet het weer.

Bedankt allemaal!
Info


graag gedaan , mooi om te horen
Gesloten