Bauknecht TRKD 4667: 3x knipperend rode en 4x groene lampjes AAN

De wasdroger defect is natuurlijk erg vervelend! U kunt een monteur bellen maar die kost vaak veel geld.
Als u een beetje handig bent dan kunt u in veel gevallen uw wasdroger prima zelf repareren. Vaak met zeer lage kosten (minder als 10 euro)
Vragen over de reparatie of problemen met uw droger kunt u dan ook hier posten.
De mede-forum gebruikers en de moderators van DIY reparatie (www.DIYreparatie.nl) helpen u graag op weg!
Gesloten
Info

Ik heb een storing in een Bauknecht TRKD 4667.
Na inschakelen krijg ik deze foutcode:
3 rode lampjes knipperen en de 4 groene branden continu AAN.
Ik heb ik gelezen dat de Bauknecht TRKD 4667 identiek is aan de Whirlpool AWZ8466.

De service manual van deze Whirlpool heb ik hier gedownload (klik op Get Manual onderaan de pagina):
http://elektrotanya.com/whirlpool_awz84 ... nload.html
Volgens deze (franstalige) Service Manual betekent dit dat er iets mis is met de vochtigheidssensor, de module van de vochtigheidssensor, of de waarden van de NTC sensoren liggen buiten bereik.
Ik heb de vochtigheidssensor al gedemonteerd, schoongemaakt, weer teruggeplaatst, zonder resultaat.
Resetten volgens diverse tips in dit forum helpt ook niet.
Wasdroger blijft hangen op bovenstaande foutcode.
Voor de zekerheid heb ik alle clixons doorgemeten inclusief de NTC (18 Kohm bij 15 graden) en het warmte-element: allemaal in orde.

Heeft nog iemand tips?
Info

Controleer de stekker verbindingen van de vochtsensor en NTC op de module.
Controleer de module op losse contacten.

Voer de test uit de service manual uit.
Info

"t Is wel wat laat, maar waarschijnlijk een nog onbekend fenomeen :
bij mijn droger dezelfde led-tjes, maar de oorzaak bleek iets heel anders, nl :
de trafo op de HM module was ge-explodeerd.
De primaire was verpiept , evenals de serie weerstand R 18 (27 Ohm 1 Watt ) in de primaire.
Een tijdelijke 18 V suppletie naar de secundaire aansluiting gaf aan, dat er verder niets mankeerde.
Nieuw trafo'tje van Conrad ad ca.€ 5.=( + verzendkosten ! ), een R uit de junk-box en de machine draait weer als vanouds.
Misschien heeft iemand ooit nog iets aan deze info.

Succes, Toon.
Gesloten