AEG T55543 wasdroger doet niets

De wasdroger defect is natuurlijk erg vervelend! U kunt een monteur bellen maar die kost vaak veel geld.
Als u een beetje handig bent dan kunt u in veel gevallen uw wasdroger prima zelf repareren. Vaak met zeer lage kosten (minder als 10 euro)
Vragen over de reparatie of problemen met uw droger kunt u dan ook hier posten.
De mede-forum gebruikers en de moderators van DIY reparatie (www.DIYreparatie.nl) helpen u graag op weg!
Gesloten
KTJ
Berichten: 25
Lid geworden op: 08 jan 2019, 19:39

Lampje,

Ik krijg 220 volt binnen op de machine. Ook heb ik spelden op de stekker gedrukt , waar deze in de aansluiting van de keuzeschakelaar gaat en meet 220 volt. Dit schreef je al eerder om dit te proberen.
De meter staat op wisselspanning (V) en ik meet rechtsstreek op het stopcontact 220 volt. Ik had de keuzeschakelaar in bedrijf staan.
stopcontact.jpg
voltmeter.jpg
Gr. Kootje
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
LAMPJE
Beheerder
Berichten: 1423
Lid geworden op: 08 nov 2018, 22:43

kootje schreef: 07 feb 2019, 15:21 Lampje

Ik meet ongeveer 16 volt aan de achterzijde van de keuzeschakelaar.
Waar heb je dit dan gemeten? Dat was toch op de stekkeraansluiting van de schakelaar?
De meter staat in ieder geval goed ingesteld.
Met vriendelijke groet,


Lampje



Bent u tevreden met onze gratis hulp? En draait uw machine weer voor een paar centen?


Wij lusten wel een biertje
KTJ
Berichten: 25
Lid geworden op: 08 jan 2019, 19:39

Ja klopt. Op de stekkeraansluiting meet ik 220 volt.
Gebruikersavatar
LAMPJE
Beheerder
Berichten: 1423
Lid geworden op: 08 nov 2018, 22:43

Waar komt die 16 volt dan vandaan, die je op dat zelfde punt gemeten hebt, was dat fout?
Met vriendelijke groet,


Lampje



Bent u tevreden met onze gratis hulp? En draait uw machine weer voor een paar centen?


Wij lusten wel een biertje
KTJ
Berichten: 25
Lid geworden op: 08 jan 2019, 19:39

Dat had ik aan de achterkant van de print gemeten, maar dat zal wel fout zijn geweest.

Gr. Kootje
Gebruikersavatar
LAMPJE
Beheerder
Berichten: 1423
Lid geworden op: 08 nov 2018, 22:43

Dan is het dus vrijwel zeker dat het probleem op de print zit, maar dit is echt werk voor een vakman. Ik heb je al aangegeven over de verdachte punten die ik op de foto's gesignaleerd heb, Daar zal een deskundig iemand wat aan moeten doen en meten. Want dit wordt echt een brug te ver.

Printplaatreparateurs Printplaat
Met vriendelijke groet,


Lampje



Bent u tevreden met onze gratis hulp? En draait uw machine weer voor een paar centen?


Wij lusten wel een biertje
KTJ
Berichten: 25
Lid geworden op: 08 jan 2019, 19:39

Oke. Dan is het helaas niet anders.
Mag ik je bedanken voor alle hulp.

Gr. Kootje
Gebruikersavatar
LAMPJE
Beheerder
Berichten: 1423
Lid geworden op: 08 nov 2018, 22:43

Graag gedaan Kootje
Met vriendelijke groet,


Lampje



Bent u tevreden met onze gratis hulp? En draait uw machine weer voor een paar centen?


Wij lusten wel een biertje
Gesloten