Bauknecht type TRKD 6620 droger draait wel maar droogt niet

De wasdroger defect is natuurlijk erg vervelend! U kunt een monteur bellen maar die kost vaak veel geld.
Als u een beetje handig bent dan kunt u in veel gevallen uw wasdroger prima zelf repareren. Vaak met zeer lage kosten (minder als 10 euro)
Vragen over de reparatie of problemen met uw droger kunt u dan ook hier posten.
De mede-forum gebruikers en de moderators van DIY reparatie (www.DIYreparatie.nl) helpen u graag op weg!
Gesloten
Info

mijn droger draait wel zn ingestelde programma maar de was word niet droog, geen water in het afvoerbakje en de was blijft nat, word ook niet warm,maakt niet uit welk droogprogramma ik selecteer, het merk is Bauknecht type TRKD 6620, kan ik dit zelf repareren? of is het tijd voor een nieuwe?
Info


Het lijkt er op dat de oververhittings beveiliging het verwarmings element uitgeschakeld heeft. Meestal heeft deze een reset knopje. Vermoedelijk kun je aan de achterkant een deel van de machine verwijderen zodat je bij het element kunt komen.Zoek naar een zwart onderdeel, diameter van ong. een 20 cent munt met hierop een rood of oranje knopje. Druk deze in en probeer opnieuw. Maak alles waar je bij kunt volledig stof vrij en test kortstondig zonder achterkant.PS: trek de stekker er uit tijdens deze actie
Info


bedankt voor de reactie!we hebben de achterkant losgehaald maar konden geen 20cent groot element vinden met een knopje, we hebben alles stofvrij gemaakt en alle bedrading langsgelopen, waarschijnlijk een kink in de kabel want hij doet het weer als vanouds!!!nogmaals bedankt voor de tips
Info


Mooi 10eke, de oplossing. Dankzij jouw probleem en Harry's antwoord heb ik hetzelfde gedaan bij dezelfde symptomen(en kon ook de knop niet vinden)en de bedrading nagelopen.En vond een doorgeroeste 'stekkertje' aan een rond elementje (grootte 1 cent) dat verbindt met de droogtrommel.Sorry voor meeliften, Harry of iemand anders - maar kan ik dat er gewoon afhalen en een nieuw halen - of op internet bestellen of moet ik ergens speciaal op letten?B.v.d.Arie
Info


Als dit een standaard stekkertje is kun je hem vervangen.Ik denk dat dit de temperatuur sensor is maar het kan ook de oververhittings beveiliging zijn. Maak anders een foto en plaats deze ergens zodat ik kan zien wat je bedoeld.
Gesloten