LG wasdroger TD-C70045EN wordt niet warm genoeg.

De wasdroger defect is natuurlijk erg vervelend! U kunt een monteur bellen maar die kost vaak veel geld.
Als u een beetje handig bent dan kunt u in veel gevallen uw wasdroger prima zelf repareren. Vaak met zeer lage kosten (minder als 10 euro)
Vragen over de reparatie of problemen met uw droger kunt u dan ook hier posten.
De mede-forum gebruikers en de moderators van DIY reparatie (www.DIYreparatie.nl) helpen u graag op weg!
Gesloten
Info

LG wasdroger TD-C70045EN wil niet meer warm worden, soms wordt ie wel een klein beetje warm. Lijkt dus of de sensor die voelt of de was vochtig is niet werkt. Kan iemand mij daar mee helpen of weet iemand hoe ik het moet repareren?
Info


Normaal zou de droger dit moeten melden.Kun je de test procedure uitvoeren:- Deur dicht, zonder wasgoed.- Hou de knoppen Anti-Crease en Time Delay samen ingedrukt en druk op Power.- Druk 1 keer op Start/Pauze, je test nu de vochtigheid sensor als de trommel naar links draaid. Display geeft een waarde aan. Welke?- Druk nogmaals op Start/Pauze, je test nu de vochtigheid sensor als de trommel naar rechts draaid. Display geeft een waarde aan. Welke?- Druk nogmaals op Start/Pauze, je test nu de lage temperatuur stand en laat de temperatuur zien. Welke?- Druk nogmaals op Start/Pauze, je test nu de beide elementen en laat de hoge temperatuur zien. Welke?- Druk nogmaals op Start/Pauze, je test de afvoer pomp.- Druk nogmaals op Start/Pauze, je test nu de motor en krijgt nogmaals de vochtigheid sensor.Display geeft een waarde aan. Welke?Zet de machine weer uit dmv de Power knop.Welke waarden laten de testen zien?
Info

Hallo Harry, ontzettend bedankt voor je snelle reactie! Helaas wil de testprocedure niet werken zoals je vermeld hebt. Ik neem aan dat anti-crease de anti-kreuk knop is en dat time delay de start uitstel knop is. Als we die knoppen gebruiken dan geeft de machine alleen 0 00 aan en als we op start/pauze drukken dan start er een gewoon programma of hij doet niets en blijft 0 00 staan. Of we doen iets niet goed of het werkt niet, heb eigenlijk geen idee.
Info


Kijk even hier. Dit is de service manual waar ik de test procedure in heb gevonden.Site is traag, even wachten en dan recht onderin kiezen voor Get Manual
Gesloten