Ga naar inhoud

AEG luchtdroger draait niet meer.


Aanbevolen berichten

We hebben een AEG T 37320 van 9 jaar oud, die er van de week ineens mee is gestopt.
De was die er inzat was nog niet droog.
Toen ik hem opnieuw aanzette, deed hij niets meer.
Ik rook daarna een brandlucht.
Ik heb op andere standen geprobeerd om hem weer aan te krijgen, maar dan doet hij eerst niks, draait hij na een minuut nog 1 keer en houdt dan weer op.
Binnen in de trommel wordt het wel erg heet.
Als ik hem aanzet, hoor ik de draaiknop wel alsof ie verder wil maar het niet lukt.
Iemand een idee wat we hier mee moeten?
Is het zinvol om iemand ernaar te laten kijken met 50 euro voorrij kosten?
Of al te oud om nog aan te beginnen?

Groetjes Iris
Link naar reactie
hoi Harry,

Bedankt voor je reactie.
Ik heb de bovenkant eraf gehaald.
Ik zie daar nog een zwarte band zitten die naar mijn mening nog goed strak zit.
Ik zie verder nog een soort borsteltje/vegertje van staaldraadjes wat ook over de trommel loopt.
Volgens mij iets electronisch.
Moet hier ook nog een band zitten of is deze alleen wat afgesleten door het borsteltje??
Ik kan de trommel wel rond draaien, maar dit voelt wel erg zwaar aan.
Ik heb hem aangezet met stekker in contact en toen proberen rond te draaien, maar dit lukt niet beter als zonder stroom.
Ik krijg alleen in de trommel een heel hete lucht.
Ruikt als verbrand.Ik had zo graag even de stoere huisvrouw uit willen hangen ipv een nieuwe kopen, maar weet nu ook niet meer, wat ik ermee kan doen.

Harry, heb je nog raad voor me??
Link naar reactie
Dat kan alsnog.
Zelfde actie nogmaals, dus bovenblad er af.
Zet de droger op koude lucht (opfrissen), gaat de trommel dan draaien?
Zo niet geef hem dan een zetje naar rechts.
Als hij dan gaat draaien is de aanloop condensator defect.
Draait hij niet dan een zetje de andere kant op.
Het borsteltje klopt, niets aan doen.

PAS OP: laat je niet verrassen door het gaan draaien van de trommel !!!
Link naar reactie

Zet programma knop op de eerste stand (verlichting) Druk de knop lage temperatuur in en hou deze ingedrukt. Draai nu de programma knop naar extra droog, 2 tellen wachten, intensief, 2 tellen wachten en dan kastdroog. Na weer 2 tellen wachten kun je de knop los laten.Hij start nu een zelftest waarbij ook de motor moet gaan draaien. Als de test klaar is kun je de programma knop terug draaien naar uit..Als de motor nu ook niet gaat draaien is of de elektronica of de motor defect. Bouw de elektronica uit en controleer op losse contacten, vooral de relais willen wel eens los gaan zitten.
Link naar reactie
  • Alex sloot dit topic
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties. Stel gerust een vraag door zelf een nieuw topic te openen.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...