Siemens WT44E100 droger stopt na 5 minuten

De wasdroger defect is natuurlijk erg vervelend! U kunt een monteur bellen maar die kost vaak veel geld.
Als u een beetje handig bent dan kunt u in veel gevallen uw wasdroger prima zelf repareren. Vaak met zeer lage kosten (minder als 10 euro)
Vragen over de reparatie of problemen met uw droger kunt u dan ook hier posten.
De mede-forum gebruikers en de moderators van DIY reparatie (www.DIYreparatie.nl) helpen u graag op weg!
Gesloten
Info

Na ca. 5 min. drogen piept de machine (Siemens WT44E100)en gaan de indicatielampjes Antikreukfase/Einde en Drogen knipperen en de machine stopt.
Weet u wat dit kan zijn?
Info

ik heb exact hetzelfde probleem met deze droger.
Hij is 3,5 jaar oud, buiten de garantie.
Weet iemand hoe dit komt?
Ik zou het graag zelf oplossen.
Info

Verwijder paneel aan de achterkant. Je ziet nu het verwarmingselement. Maak alles stofvrij. Bij/op de verwarming zie je een aantal ronde onderdelen, één of meerdere hiervan hebben een reset knopje. Druk deze in en probeer de droger even zonder achter paneel.PS: stekker er uit...
Info

Aanvulling: deze melding geeft aan dat de temperatuur sensor in de deurrand van de machine een foute waarde aangeeft.
Deze sensor zit onder het filter in de deuropening.
Controleer deze, moet bij kamer temperatuur (25 C) tussen zo rond de 10 KOhm zijn.
Het kan ook de sensor bij het element zijn (niet de clixon zelf maar in de buurt van het element in het lucht kanaal.)
Deze is bij kamertemperatuur (25 C) ongeveer 20 KOhm.
Info

Hartelijk dank voor de tips!
Ik heb een reparatieaanvraag bij Siemens lopen, dus ik moet misschien nog even wachten met open maken.
Ik had gelezen over de sensors, maar kan ze nergens vinden.
Zijn er plaatjes van?
Ik ga kijken wat ik kan doen, super bedankt voor de info.
Info

De sensor onder het filter in de deur, is dat de metalen pin?
Die was niet heel vies.
Ik heb hem schoon gemaakt, maar helaas is het probleem nog steeds aanwezig.
Info

Wij hebben de achterkant open gemaakt en het knopje ingedrukt.
Het probleem lijkt opgelost te zijn!
(Kan het trouwens zijn veroorzaakt door de condensator die ik niet op tijd heb schoongemaakt?)
Bedankt in ieder geval voor de tips!
Info

superrrr!
ook bij mij was het indrukken van de rode knop de oplossing!
Wat een raar systeem, beetje geldklopperij van Siemens dat hier normaal een monteur voor moet komen.
Hartelijk dank voor de oplossing!
Info

Als aanvulling: Het rode knopje zit er niet voor niets.
Als deze beveiliging actief is geworden is de machine dus te heet geweest en valt hij in de beveiliging om schade of brand te voorkomen.

Maak de machine dus ook goed schoon als dit opgetreden is.
Info

Hi Harry,
Wederom hartelijk dank voor de reactie, ik had al zoiets gedacht.
Hij was redelijk schoon, dus ik vond het vreemd dat hij in de beveiliging is gegaan.
Misschien de omgeving geweest.

Hartelijk dank voor de uitleg en hulp!groetjes
Gesloten