Bosch condensdroger storing

De wasdroger defect is natuurlijk erg vervelend! U kunt een monteur bellen maar die kost vaak veel geld.
Als u een beetje handig bent dan kunt u in veel gevallen uw wasdroger prima zelf repareren. Vaak met zeer lage kosten (minder als 10 euro)
Vragen over de reparatie of problemen met uw droger kunt u dan ook hier posten.
De mede-forum gebruikers en de moderators van DIY reparatie (www.DIYreparatie.nl) helpen u graag op weg!
Gesloten
Info

Ik heb een Bosch condensdroger.
Functioneert niet goed.
Droogt onvoldoende, loopt niet gehele programma door en blijft hangen op klaar voor strijken, was blijft klam.
Iemand noemde een condensator??
Filters heb ik schoongemaakt en ook geen kalkaanslag.
Wie heeft een idee??
Dank. Edward
Info

Verwijder bovenblad. Over de trommel loopt een zwarte snaar, is deze aanwezig?
Zet de droger aan.
Draait de trommel beide kanten op?
Zo ja dan valt de aanloop condensator af.
Draai hij niet, geef hem dan een zetje.
Als hij dan gaat draaien is de aanloop condensator defect.
Laat hem even een tijdje zo draaien, de trommel zal nu warm moeten worden.
Maak de overgang tussen de wasribben en trommel schoon met een doekje met azijn en probeer opnieuw.
Mocht dit niet de oplossing zijn vermeld dan even het type nummer zoals in de deurrand staat.
Info

Hallo Heer, ik heb een bosch wasdroger Maxx 6 Sensitive.
Deze houdt op met drogen na ongeveer 5 minuten en op de display verschijnt dan de foutcode F09.
Ik heb de alle lucht kanalen schoon gemaakt maar helaas.
Hebt u misschien hier ook een oplossing voor.

Bvd,Soeris Pale
Info

Ik neem aan dat hij dan ook niet warm wordt F09 staat voor probleem met verwarmen, meestal betekent dit dat de maximaal beveiliging actief is geworden.
Verwijder de bult/plaat aan de achterzijde.
Op het element zitten 1 of meerdere beveiligingen, de linker is de maximaal beveiliging en moet 0 Ohm zijn.
Als deze geen 0 Ohm is kijk dan of er een reset knopje op zit.
De rechter is de temperatuur voeler, deze moet bij kamer temperatuur ongeveer 25 KOhm zijn.
Meet deze 25 KOhm op de stekker aan de binnenzijde van de machine.
Gesloten