Zanussi td501tc verwarmt niet ventilator vast

De wasdroger defect is natuurlijk erg vervelend! U kunt een monteur bellen maar die kost vaak veel geld.
Als u een beetje handig bent dan kunt u in veel gevallen uw wasdroger prima zelf repareren. Vaak met zeer lage kosten (minder als 10 euro)
Vragen over de reparatie of problemen met uw droger kunt u dan ook hier posten.
De mede-forum gebruikers en de moderators van DIY reparatie (www.DIYreparatie.nl) helpen u graag op weg!
Gesloten
Info

Hallo,

De droger verwarmt niet, was meerdere keren erin gehad, uren gedraaid, nog nat.
Apparaat compleet gereinigd, mag niet helpen.
Wat nu??

Alvast bedankt...
Info

Verwijder paneel aan de achterzijde.

Je ziet nu het verwarmingselement met een 2 tal beveiligingen hierop.

Een hiervan kun je mogelijk resetten door het rode knopje in te drukken.

Maak alles wat je nu ziet, ook stofvrij.
Info

Dat hebben we vanmiddag al gedaan, alles er af en schoon gemaakt, was wel nodig ook...

Ik zie geen reset??

De machine laten draaien zonder het paneel aan de achterzijde, elementen verwarmen wel, maar zeer kort, dus de elementen werken wel.
Eenmaal weer in elkaar nog steeds geen droge was.
Vreemd....Bedankt voor je reactie, benieuwd of er nu nog ideeen zijn.
Info


Als ik in de gebruiksaanwijzing kijk zie ik dat je alleen maar tijd gestuurde programma's hebt, en dit in 2 soorten. Blauw voor normale temperatuur en groen voor lagere. Klopt dit?Verwijder bovenblad en controleer de elektronica op losse contacten, vooral de relais kunnen los zitten.Stopt de machine wel als de tijd om is?
Info

Heel het ding is uit elkaar geweest, met het in elkaar zetten weer laten draaien.
Na ieder onderdeel weer laten draaien, nu draaide de ventilator die de warme lucht in de droger blaast niet mee, zat vast...

Dus opgelost!!

Bedankt voor de moeite!!
Gesloten