Ga naar inhoud

Siemens wt46e100 reservoir vol melding


Aanbevolen berichten

Onze Siemens wasdroger geeft na tien of twintig minuten een melding reservoir vol, terwijl hij is aangesloten op de afvoer.

Alle slangen en filters zijn schoon en de pomp doet goed zijn werk.
Het vreemde is dat de luchtvochtigheid in de trommel exteem hoog is,het water loopt van de glazen deur af,net of hij z'n vochtige lucht niet kwijt kan.
De ventilator aan de voorkant zuigt gewoon goed lucht aan.
Wie o wie herkent dit en heeft de oplossing voor ons?

mvgr michel
Link naar reactie
Zowiezo alles goed schoonmaken, condensblok, condensblokbehuizing, gewoon overal waar je bij kunt komen, pik ook het stoffilter mee (die in de deur), leg hem een uurtje in de azijn en boen hem af (voorzichtig) met een borsteltje, i.v.m. met de luchtcirculatie.

Als je voor de droger staat, demonteer je de linkerkant,
Kijk goed waar alles vast zit, want er zijn wat verborgen schroeven,is hij er af, kun je zo de pompbehuizing los halen, let op de stroom aansluiting, dunne draadjes.

De pomp haal je er zo uit, lekker schoonmaken met heet water, neem ook de vlotter en vlotterbehuizing mee (pas op voor het elektrische gedeelte!)

De opvangbak van het water was bij mij heel vuil, verdikt water en veel pluis, haal het luikje in de condensbehuizing los en verwijder alle troep, incl. de smurrie!

Alles weer monteren en bij mij geen problemen meer gehad.
Moeilijk is het niet, goed kijken!
Het lastigste zijn de schroeven, drie soorten torx, de maten weet ik niet meer, dat wordt even puzzelen voor je.

Moeilijkheidsgraad tussen een en tien, een vier, goed te doen.....succes en laat me de uitkomst ff weten hier,

En oja,HAAL DE STEKKER UIT HET STOPCONTACT!!!!!!(kostenbesparing ongeveer honderdvijftig euro)

gr michel
Link naar reactie
  • Alex sloot dit topic
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties. Stel gerust een vraag door zelf een nieuw topic te openen.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...