Bosch wte 86300nl/02 reservoir vol

De wasdroger defect is natuurlijk erg vervelend! U kunt een monteur bellen maar die kost vaak veel geld.
Als u een beetje handig bent dan kunt u in veel gevallen uw wasdroger prima zelf repareren. Vaak met zeer lage kosten (minder als 10 euro)
Vragen over de reparatie of problemen met uw droger kunt u dan ook hier posten.
De mede-forum gebruikers en de moderators van DIY reparatie (www.DIYreparatie.nl) helpen u graag op weg!
Gesloten
Info

hallo,

ik heb een bosch wte 86300nl/02 condensdroger.als ik deze aanzet doet zich het volgende voor :

de droger gaat draaien als hij even bezig is,, en net warm, of 10 minuten of langer, stopt hij opeens en knippert het lampje reservoir.

als ik die er uit haal, is hij praktisch leeg .doe ik hem weer op nieuw aan draait hij weer en na 20 minuten weer het zelfde ,het lampje knippert ,en hij stopt ermee .

ik heb geen idee wat het is, ben technisch dus als iemand me iets vertelt hier kan ik het misschien zelf oplossen, alvorens een monteur te laten komen .

alvast hartelijk bedankt voor tips .

heb de warmte wisselaar schoongemaakt en het filter, en verder heb ik even geen idee.
Info


oja erbij op het type plaatje staat ook nr fd 8511-2000033 denk dat is het serie nummer van de wte 86300nl/02
Info


Verwijder bovenblad & linker zijkant en maak de pomp en de slangen die hier aan zitten schoon.
Info

zal het doen harry o.

bedankt voor de tip .

hopelijk is dat het en niks anders .
Info

wel een klusje , zijkant links eraf gehaald,,,,
goed opletten hoe het vast zit .
pomp en slangen schoongemaakt .
ook een klepje onder de warmte wisselaar geopend waar al het water komt en ja er lag een flinke hoeveelheid water en natte kluiten stof .

dit droog gemaakt en stof er uit gehaald .
pomp goed met warm water schoongemaakt en vlotter ook .
ik ga morgen de droger terug zetten,, en vertel dan ,,als ik genoeg was heb om te drogen hoe het gaat en of de tip van harry o werkte .

tja de pomp was wel vies dat wel ,vlotter bleef niet hangen ,snap het systeem wel heb zelf een aguarium en zulke pompen gebruiken ze ook , wordt het vies dan draait hij niet goed meer en kan het niet meer omhoog pompen ,slangen waren niet verstopt .

alvast bedankt maar neem ruim de tijd zijkant eraf halen is wel een klusje maar al doende leert men .
Info

ik heb alles schoongemaakt .
vanmiddag de achterkant er af gehaald en kwam bij de thermische beveiliging en de ventilator terecht.
dit zat onder een hele dikke laag stof .
dit alles schoongemaakt en de ventilator met een borsteltje , de schoepjes schoon gemaakt .
daarna alles in elkaar gezet en de wasdroger weer netjes boven op de wasmachine geplaatst.

hoera hij draait goed en , het drogen doet hij goed .

het lampje reservoir knippert gelukkig niet meer ,en hij maakt zijn hele programma af .
misschien weer eens over lange tijd preventief schoonmaken van alles.
Zowieso altijd het pluizenfilter en warmte wisselaar in de zoveel tijd .

bedankt Harry o voor de tip .
Gesloten