AEG 59840 droogt slecht, langdurig, suist

De wasdroger defect is natuurlijk erg vervelend! U kunt een monteur bellen maar die kost vaak veel geld.
Als u een beetje handig bent dan kunt u in veel gevallen uw wasdroger prima zelf repareren. Vaak met zeer lage kosten (minder als 10 euro)
Vragen over de reparatie of problemen met uw droger kunt u dan ook hier posten.
De mede-forum gebruikers en de moderators van DIY reparatie (www.DIYreparatie.nl) helpen u graag op weg!
Gesloten
Info

Ik heb een AEG 59840 van 7 jaar oud. Op internet lees ik allerlei ellende over dit apparaat, maar de mensen die tevreden zijn zullen wel niet de moeite nemen om dat op te schrijven, dus ik heb geen idee hoe representatief dat is

Toch heb ik zelf nog wat vragen: soms, als hij aan het drogen is, suist hij, alsof een rubber niet meer goed sluit
het droogproces duurt soms onredelijk lang, en er is regelmatig vocht in het apparaat na het droogproces er zit op allerlei plekken stof, of stofpluimen die ik moeilijk weg krijg met bijv de stofzuiger

Zijn er nog dingen die ik kan doen om de levensduur van dit apparaat op te krikken?

Ik vind het een fijn apparaat, behalve dan dat de anti-kreuk stand niet uit te zetten is.

Bedankt.
Info

Het enige echte probleem van deze machine is de ventilator in het achter paneel.

Deze gaat nvvt langzamer lopen en stopt er dan helemaal mee.
Voor de rest hebben alle AEG/Electrolux drogers het zelfde probleem met een te lichte voedingsunit op de stuur elektronica.
Het slechte drogen ontstaat bij jou vermoedelijk door het te langzaam draaien van de ventilator of een deels verstopte lucht circulatie of water pomp.

Hierdoor heb je te weinig lucht stroom of kan het condens water niet snel genoeg weg, waardoor de lucht te vochtig blijft.

Verwijder de zijkanten en de bult op de achter zijde.
Maak alles schoon waar je bij kunt komen.
Verwijder het pompje in de bodem plaat en maak deze ook schoon.

Is de ruimte onder het pompje ook verstopt/vuil giet hier dan wat heet water in, laat het even in weken en pomp het dan weg met het condens pompje.

Gebruik je ook wasverzachter? Niet doen als je de was daarna in de droger stopt, er blijft dan een laagje prut achter in de droger.   
Info


Hij is inmiddels overleden. 7 jaar en een beetje. Nu maar eens kijken naar een andere, maar warmtepompdroger ben ik niet zo enthousiast meer over.
Info


Jammer maar is niet anders.
Gesloten