Bosch wasdroger Maxx 7. reservoir-vol melding

De wasdroger defect is natuurlijk erg vervelend! U kunt een monteur bellen maar die kost vaak veel geld.
Als u een beetje handig bent dan kunt u in veel gevallen uw wasdroger prima zelf repareren. Vaak met zeer lage kosten (minder als 10 euro)
Vragen over de reparatie of problemen met uw droger kunt u dan ook hier posten.
De mede-forum gebruikers en de moderators van DIY reparatie (www.DIYreparatie.nl) helpen u graag op weg!
Gesloten
Info

BOSCH wasdroger Maxx 7 van ruim 7 jaar oud gaf opeens een 'reservoir legen' lampje.
Vreemd want de condensdroger laat ik afvoeren op de wasmachine afvoer met T-stuk.
Op dit Forum gekeken en een post over vervuilde pomp gevonden.
Een uur bezig geweest om de platen rondom te demonteren (Bosch gebruikt ook verschillende maten imbus-ster schroeven en boutjes, pffff) en toen tot de ontdekking gekomen dat ik toch niet bij de pomp kon komen.

Mismoedigd door dit de zaak weer gemonteerd en op internet gaan zoeken voor een vervanger.

Vandaag op dit Forum de volgende post gevonden, waarvan ik een essentiële citaat over een Maxx 6 eruit haal: "Als je het grote metalen filter linksonderin eruit trekt zie je achterin op de bodem een, door twee nippels vastgehouden, luikje.

Hieronder  zit de ingang naar de pomp en ook daar verzamelt zich droogstof dat op den duur een drab wordt die de doorstroom naar de pomp belemmert. Na enige moeite het klepje verwijderd en de aanwezige drab eveneens.

Wat schetst onze verbazing: hij doet het weer optimaal en is in no time klaar met het programma!!"

Inderdaad onder de condensator zit dat klepje en onder dat luikje inderdaad een verzamelbakje met heel veel stofdrap en water. Alle troep is nu verwijderd.
De machine draait nu weer (een half uurtje al, terwijl hij voorheen na 3 minuten afsloeg) met inderdaad weer een werkende pomp die ik even op een emmer laat afvoeren om te zien of ie het doet.

Keep my fingers crossed, maar zo'n forum is wel heel fijn! Dank voor tips.
Gesloten