Indesit droger. Indicatie lampje waterreservoir brandt

De wasdroger defect is natuurlijk erg vervelend! U kunt een monteur bellen maar die kost vaak veel geld.
Als u een beetje handig bent dan kunt u in veel gevallen uw wasdroger prima zelf repareren. Vaak met zeer lage kosten (minder als 10 euro)
Vragen over de reparatie of problemen met uw droger kunt u dan ook hier posten.
De mede-forum gebruikers en de moderators van DIY reparatie (www.DIYreparatie.nl) helpen u graag op weg!
Gesloten
Info

Hallo Forumleden,

Helaas doet onze droger het niet meer.
Het indicatielampje van het waterreservoir brandt, terwijl deze niet vol zit.

We gebruiken deze ook niet, gaat normaal gesproken via de afvoer.
Nu heb ik de droger gisteren uit elkaar gehaald.
Zijkanten eraf en de droger helemaal schoongemaakt.
Zat aardig wat stof aan de binnenkant.
Ook kwam er aan de onderkant wat water uit.
Hierna gekeken of de droger het weer deed.
En ja; het lampje was uit en de droger deed het weer.'s avonds de 2e was er in doen, en ja hoor het lampje brand weer.

Helaas....Kunnen jullie misschien tips geven?

kan ik nog meer schoonmaken en zo ja; waar zit dit bij onze droger.In een witgoed winkel zeiden ze het is de printplaat.

Dus je moet eigenlijk een nieuwe kopen want reparatie wordt te duur.
Alleen omdat ik hem schoongemaakt heb en hij het weer deed lijkt mij dit niet het geval.

Hoop op tips of ideeen.....

Indesit DrogerModel: IDC73(EU)Industrial
Code: 95661850000
Serial No: 107196422

Coen
Info

Onder in de machine zit een water pompje.
Draait deze wel?
Kan de vlotter vrij bewegen?
Is de ruimte waar hij in hangt wel schoon?
Slangetje niet verstopt ?
Info

Gisteren uit elkaar gehaald en slangetjes waren allemaal schoon
ook de machine van binnen stofvrij gemaakt
Hierna deed hij het
Waar kan ik het pompje vinden?
hoe zit dit er uit?
en de vlotter?
Info


Hallo,De droger van binnen helemaal schoongemaakt. Hierdoor deed de droger het heel even daarna ging weer het indicatielampje branden.Ook de pomp en vlotter schoongemaakt, de droger deed het weer 5 minuten hierna kwam weer het lampje terug.Iemand nog tips?Weet het nu zelf ook niet meer
Info


Misschien domme vraag maar heb je ook de bak waarin de pomp en vlotter zitten ook schoongemaakt? Bij mij kwam daardoor de  vlotter nooit meer op de laagste stand. Waardoor bij minste of geringste beetje water de vlotter al op max kwam te staan en de melding reservoir vol gaf.
Info


ja dat bakje heb ik inderdaad ook helaaml leeg en schoongemaakt. dus de vlotter kan vrij bewegen naar mijn idee. Daarom vind ik het ook zo raar dat weer het indicatie lampje gaat branden.Morgen ga ik weer de droger even uit elkaar halen en nog een keer de vlotter na kijken en het het bakje waar hij in zit. Iemand nog tips waar ik op kan/moet letten?
Info


Giet wat water bij de pomp en zet hem aan.Gaat hij dit afpompen.
Info


Okay, dit kan gewoon in het bakje waar de pomp/vlotter in hangt? Waar ik ook het water uit heb gehaald in eerste instantie om het helemaal schoon te maken?Hier stond ook nog water in toen ik hem uit elkaar heb gehaald. Als het water weer blijf staan ligt het zeker aan de pomp?Is dit dan te vervangen of is er een kans dat het ook nog een andere oorzaak heeft.
Info


Ja, gewoon bij de pomp gieten.Als de pomp dan wel gaat lopen maar het water niet weg pompt dan zit er een vette aanslag in het pompje waardoor hij geen druk kan opbouwen.Uit elkaar halen en schoonmaken.Pomp zelf vervangen kan ook maar dan zou ik wel eerst willen weten of hij defect is  Meten of er wel 230V op komt te staan of het pompje even op 230V aansluiten.
Info


Hallo daar zijn we weer....Vandaag even de pomp nagekeken/schoongemaaktHelaas doet hij het nog steeds niet.Nu heb ik de pomp in een bakje water gelegd en de droger aangezet maar er gebeurd helemaal niets. Ook de vlotter doet niets. Maar zie en hoor ook niets dus ik weet het ff niet meer.. Nog tips? Of moet ik toch iets gaan aanschaffen
Info


Hang de pomp eens rechtstreeks aan de 230V.Wat doet hij dan?Pompen? Dan is de module of de bekabeling defect.Niet pompen? Dan zit hij vast of is hij defect.
Info


Hoi harry, Misschien komt nu wel een hele domme vraag maar hor kan ik de pomp op 230v zetten? Ben een leek op dat gebied dus zou het niet weten. Zou je dit uitkunnen leggen? Moet ik dan de pomp eruit halen en dan iets doen?
Info


Correct.Pomp er uithalen.Aan de pomp zit een stekker, trek deze er uit.Je ziet nu 2 pennen (of gaten) in de pomp.  Als je hier 230V op zet dan zou de pomp moeten gaan lopen.Pas op dat je geen schok krijgt of sluiting maakt ....
Info


Ja die 2 stekkertjes heb ik er inderdaad uitgehaald om hem helemaal schoon te maken. Maar hoe kan ik dit dan op 230v aansluiten als ik vragen mag dat snap ik niet ?
Info


Net zo als een lamp.  Dus een stuk snoer met aan de éne kant een stekker voor in het stopcontact en aan de andere kant iets om te zorgen dat je de verbinding met de aansluitingen van de pomp kunt maken.
Info


Okay. Dus kan ook met de draadeinden en dan beide in een ingang. Dan de stekker erin en dan kan merk ik of het de pomp is of de bedrading?Sorry voor de vele vragen, super blij met de hulp die u bied
Info


Hallo...Ten eerste de beste wensen! !De pomp draait als ik hem aansluit op 230v.Wat zou het nu kunnen zijn? De bedrading?Hoe zou dit te achterhalen of op te lossen zijn??
Info


De pomp toch weer aangesloten. Nu doet hij het ineens wel alleen pomp hij het water niet weg. Je hoor hem ook flinke herrie maken. Is de pomp gewoon kaduuk?
Info


Kans is dan vrij groot.
Info


Okay dan gaan we een nieuwe pomp bestellen en kijken of dit werkt...
Info


Nieuwe pomp is geinstaleerd en de droger werkt weer perfect!!!Bedankt voor de hulp!!!  
Gesloten