AEG Lavatherm T55542 helemaal dood

De wasdroger defect is natuurlijk erg vervelend! U kunt een monteur bellen maar die kost vaak veel geld.
Als u een beetje handig bent dan kunt u in veel gevallen uw wasdroger prima zelf repareren. Vaak met zeer lage kosten (minder als 10 euro)
Vragen over de reparatie of problemen met uw droger kunt u dan ook hier posten.
De mede-forum gebruikers en de moderators van DIY reparatie (www.DIYreparatie.nl) helpen u graag op weg!
Gesloten
Info

Hallo,
Ik ben een nieuw forumlid.
Mijn wasdroger AEG Lavatherm model T55542 is spontaan helemaal dood.
Geen lampjes doet helemaal niets wel spanning op stopcontact.

orum discussie van het model 59850 gelezen.

Bovenblad van droger gehaald, hoe kom ik nu bij de elektronica module (printplaat) 

Groet, Tonny
Info

Zit achter de knoppen aan de voorkant, volledig in een plastic behuizing geklikt.

Stekkers loshalen dan kan je de plastic behuizing redelijk eenvoudig met hulp van wat platte schroevendraaiers uit elkaar halen.
Info


Hazee bedankt voor je reactie, ik ga het uitproberen.Kan de storing bij mijn model 55542 ook de beveiligings weerstand zijn, of zit er ergens een zekering?Tonny
Info


Printplaat gedemonteerd, waar zit eventueel de defecte beveiligings weerstand?Code printplaat: Electrolux 125988043                        583603041. Wk51/09                       Boot ver. A0410005                       ENVSC30410577850Groet, Tonny
Info


Op de zelfde plek als bij T59850
Info

Hallo,
Ik ben een nieuw forumlid.
Mijn wasdroger AEG Lavatherm model T55545 is spontaan tijdens het draaien helemaal stilgevallen (dood).
Niets doet het meer, geen lampje, niets.
Op het forum veel gelezen over defecte printplaat.
Zou hier ook dat het geval kunnen zijn?
En zo ja, welke onderdelen gaan het vaakst stuk en moeten worden vervangen?
Ik zou na advies een poging willen wagen om de wasdroger aan de praat te krijgen.
Alvast dank voor jullie hulp en ga door met dit fantastische forum.

Mvg,Sjah
Info

Wat jij nodig hebt, hangt van je machine af.
Ik heb dat van jouw type niet paraat, dus kijk even op de printplaat die achter de knoppen bovenin de machine zit.
Zie de dunne rode pijlen op de eerste 2 foto's op op deze pagina voor waar je ongeveer moet zoeken.
Het gaat om het typenummer op de IC (meestal code U4 op de printplaat en op de IC iets van LNK3xxXN, zoals LNK364GN of LNK304PN, etc.) en de waarde van de weerstand (meestal code R76 op de printplaat en iets van 47 Ohm).

Vervolgens kan je hier bekijken welke weerstand je het beste kan gebruiken

Kan je hier bekijken hoe je het vervangen het beste zelf kan doen (bij twijfel; laten doen):En kan je op MaakMijnWitgoed.nl de benodigde onderdelen bestellen 
Info

Beste HaZee,
TOP!
Dank voor je tips.Ik weet nu wat ik het beste kan doen en ga ermee aan de slag.
Via dit forum laat ik weten of het is gelukt.
Info


IC LNK304GN en weerstand 100 Ohm vandaag besteld via www.maakmijnwitgoed.nl
Gesloten