AEG lavatherm warmtepomp-droger T59800 Code 50

De wasdroger defect is natuurlijk erg vervelend! U kunt een monteur bellen maar die kost vaak veel geld.
Als u een beetje handig bent dan kunt u in veel gevallen uw wasdroger prima zelf repareren. Vaak met zeer lage kosten (minder als 10 euro)
Vragen over de reparatie of problemen met uw droger kunt u dan ook hier posten.
De mede-forum gebruikers en de moderators van DIY reparatie (www.DIYreparatie.nl) helpen u graag op weg!
Gesloten
Info

prod.no 916 093 787 0 0 warmtepompdroger gestopt met code E50.
Trommel staat stil, motor bromt.
Dacht dat het condensator zou zijn, dus vernieuwd, zelfde euvel.
Onbelast draait motor wel, maar stoterig en brommend.
Op dit forum terechtgekomen, en gelezen dat er een test programma is voor de motor, maar heb alles al los(incl printplaat met relais).

Weet iemand welke relais voor de aandrijfmotor zijn?
Hoef ik t niet zelf uit te zoeken .
En weet iemand hoe ik in het foutcode uitleesprogramma kom, en in het motor test prog?
Of  een schema natuurlijk.
Alvast bedankt,

Jan Kees
Info

thnx voor de snelle reactie, ga ik proberen. enig idee welk relais op de print voor de "trommel"motor wordt gebruikt?
kan ik die nog even extra "aandacht" geven voordat ik de print weer aansluit.
Ik heb hier op t forum ook iets gelezen over een test programma waarin motor op verschillende manieren aangestuurd wordt.
Enig idee hoe ik in dit programma kom? of is dit niet in deze droger aanwezig?

service manual gevonden op: http://elektrotanya.com/
Info

relais soldeerpunten opnieuw gesoldeerd, droger in elkaar gezet. zelfde storing E50.
Na testprogramma van de motor:     E51: motor triac failure                                                      en:     E54: motor jammed.
Weet iemand of ik de motor(incl. condensator) rechtstreeks aan het net kan leggen, om te kijken of hij draait?

En kan ik een gloeilamp, ipv de motor, in het circuit vd droger zetten(als belasting) om te zien of de triac en het motor relais werkt?
motor rechtstreeks aan 240 gelegd, draait niet, dus stuk.
Iemand een motor in de aanbieding?


Alvast bedankt voor het meedenken
Gesloten