Samsung SDC35701 Pluizenfilter foutmelding

De wasdroger defect is natuurlijk erg vervelend! U kunt een monteur bellen maar die kost vaak veel geld.
Als u een beetje handig bent dan kunt u in veel gevallen uw wasdroger prima zelf repareren. Vaak met zeer lage kosten (minder als 10 euro)
Vragen over de reparatie of problemen met uw droger kunt u dan ook hier posten.
De mede-forum gebruikers en de moderators van DIY reparatie (www.DIYreparatie.nl) helpen u graag op weg!
Gesloten
Info

Beste leden,

3 weken geleden zijn wij verhuisd, sinds de verhuizing geeft de droger bij iedere beurt na +/- 10 min aan pluizenfilter vol.
Uiteraard reinig ik de filters na elke beurt en reinig ook de condensor elke maand.
Het maakt niet of ik de afvoerslang gebruik of de waterbak.

Als ik vervolgens weer op start druk gaat hij wel gewoon verder, het lijkt alleen wel alsof de melding zich steeds meer gaat aandienen.

Heb zelf inmiddels de achterkant eraf gehaald en schoongemaakt, vond de hoeveelheid stof meevallen.

Veel gelezen over deze foutmelding en dat het voorkomt bij verschillende merken echter een duidelijk antwoord nog niet gevonden.
Zou het een sensor kunnen zijn?

Of toch een ander probleem?
Info

hallo
haal de condensor er eens uit en kijk dan even (met een zaklamp) of u de voorste ventilator kan zien

check even of deze niet dicht geslipt zit met aangezogen stof

vr gr

herman witgoed
Info

Citaat van: hermanwitgoed op  9 februari 2016, 20:58:11

hallo haal de condensor er eens uit en kijk dan even (met een zaklamp) of u de voorste ventilator kan zien check even of deze niet dicht geslipt zit met aangezogen stof\
vr gr herman witgoed

Bedankt voor de tip Herman echter deze is schoon. Heb de pomp eruit gehaald en deze is ook in orde. Ben bang dat hij helemaal uit elkaar moet omdat er stof bij de motor terecht is gekomen tijdens het verhuizen. Helaas heb ik niet de technische kennis om dit zelf te doen.

Misschien toch maar een bedrijf inschakelen voor het stofvrij maken?
Gesloten