Siemens bluetherm warmtepomp droger wordt niet warm

De wasdroger defect is natuurlijk erg vervelend! U kunt een monteur bellen maar die kost vaak veel geld.
Als u een beetje handig bent dan kunt u in veel gevallen uw wasdroger prima zelf repareren. Vaak met zeer lage kosten (minder als 10 euro)
Vragen over de reparatie of problemen met uw droger kunt u dan ook hier posten.
De mede-forum gebruikers en de moderators van DIY reparatie (www.DIYreparatie.nl) helpen u graag op weg!
Gesloten
Info

Hallo,

Kort geleden merkte ik op dat mijn was steeds minder droog uit de droger kwam,
na 2x de cyclus uit te voeren was de was aan het begin wel droog maar dit werd steeds minder.
Uiteindelijk wordt de droger helemaal niet meer warm.
Ik ben begonnen met het vervangen van de NTC temperatuur voeler zonder resultaat.

De droger ligt momenteel helemaal uit elkaar  ( zonder trommel en de condensor en verdamper zijn zichtbaar ). Het viel me op dat de compressor wel aanslaat, de condensor wel koud wordt alleen er geen warmte van de verdamper komt. Daarnaast slaat na 2min de cyclus af, ik dacht alleen dat dit te maken heeft dat er geen gewicht wordt geregistreerd door de trommel.

Op Internet is weinig info te vinden over defecte warmtepomp drogers dus daarom hoop ik dat hier iemand mij verder kan helpen...
Het gaat trouwens om een siemens WT46W5F1/03 droger.

Alvast bedankt!
Info


Ga ik nu proberen, de pomp doet het overigens wel gewoon goed. Aangezien er water in de opvangbak komt.
Info


Ik heb een van de oplossingen geprobeerd (het schoonspoelen van de condenspomp en opvangbak) maar zonder succes, ik hoop dat er nog andere ideeën zijn!
Gesloten