AEG Lavatherm 55840 geen teken van leven meer.

De wasdroger defect is natuurlijk erg vervelend! U kunt een monteur bellen maar die kost vaak veel geld.
Als u een beetje handig bent dan kunt u in veel gevallen uw wasdroger prima zelf repareren. Vaak met zeer lage kosten (minder als 10 euro)
Vragen over de reparatie of problemen met uw droger kunt u dan ook hier posten.
De mede-forum gebruikers en de moderators van DIY reparatie (www.DIYreparatie.nl) helpen u graag op weg!
Gesloten
Info

Hallo,

Mijn schoonmoeder heeft een AEG droger type Lavatherm 55840.
Deze toont in eens geen teken van leven meer.
Stekkers zitten er in, groepenkast staat in.
Bij wisselen van stekkers doet de wasmachine het wel maar de droger is nog steeds dood.
Heeft iemand een idee of er intern ook een zekering zit, of wat er verder defect zou kunnen zijn?

Alvast bedankt voor een reactie en het meedenken.

groetjes,Casper
Info


Ik heb ook problemen, hij doet niks meer. Na de berichten op het forum heb ik de printplaat eruit gehaald, echter wordt ik hier niks wijzer van. Ik hoop dat jullie mij adhv de foto's meer kunnen vertellen over de te vervangen onderdelen. Ik kan de foto's alleen niet toevoegen kan ze verkleinen tot 183kb maar dat is nog steeds te groot.. Kan ik ze misschien naar iemand mailen?Alvast bedankt!!
Info


ik stuurde de de foto's naar mezelf via een persoonlijk bericht via facebook(messenger)  dan worden ze vanzelf verkleind
Info


Irfanview downloaden en installerenFoto openen en op "CTRL+R" drukken (of via menu Image voor Resize kiezen)>> Klik op 1024x768 en op OKDruk op "CTRL+S" (of via menu File voor Save (original folder) kiezen)>> Kies voor jpg en 80% qualityGeef het bestand een andere naam (anders overschrijf je het origineel!)Vrijwel altijd heb je nu een perfecte foto voor upload!
Info


aron heeft me ze gemailt maar ik hoor niets meer van hem
Info


en de andere
Info


Ik kan aan de LNK304GN op deze foto niet zien of hij stuk is. Zitten helaas wat jpeg-compressie artifacten in. Zou fijn zijn als er van die IC een iets meer ingezoomde foto kan komen...De weerstand R76 ziet er op het oog goed uit, maar als de LNK304GN stuk is heeft die weerstand ook een klap gehad en zou ik hem sowieso vervangen, ook als de weerstandwaarde (met een multimeter) goed lijkt te zijn!
Info


ik heb betere foto's (heeft ze me gemailt)  maar kan ook geen schade ontdekken hij gaat de weerstand doormeten en heb ook gezegd de netfilter te checken
Gesloten