samsung droger sdc3c801 thermische beveiliging

De wasdroger defect is natuurlijk erg vervelend! U kunt een monteur bellen maar die kost vaak veel geld.
Als u een beetje handig bent dan kunt u in veel gevallen uw wasdroger prima zelf repareren. Vaak met zeer lage kosten (minder als 10 euro)
Vragen over de reparatie of problemen met uw droger kunt u dan ook hier posten.
De mede-forum gebruikers en de moderators van DIY reparatie (www.DIYreparatie.nl) helpen u graag op weg!
Gesloten
Info

Hallo,
Ik heb een samsung wasdroger model  sdc3c801.
Ik was hier altijd uitermate tevreden over totdat hij laatst ineens niets meer deed.
Na enig onderzoek op internet kwam ik erachter dat de thermische beveiliging was ingeschakeld.
Na het afhalen van de achterklep en druk op de op het knopje van de beveiliging maakte de droger een geluid en kon hij weer aangezet worden.
Helaas blijft dit probleem zich voordoen, waarbij hij iedere keer na een aantal minuten uitgaat. I
k merk dat het verwarmingselement onder de thermische beveiliging ook enorm warm is als de thermische beveiliging weer is aan gegaan.
Ik heb onlangs de condensator schoon en stof vrij gemaakt. Ik merk wel dat hij als er minder was (qua gewicht) in zit dat hij af en toe niet afslaat en de was wel geheel droogt!
Hebben jullie een oplossing voor dit probleem.

Met vriendelijke groet,
Info

hallo
haal de deksel er eens af en gooi de droger dan een flink vol met natte was
laat hem dan even een tijdje draaien en hou dan even in de gaten of de trommel langzamer gaat draaien
als dit het geval is dan is de aanloop condensator van de motor op zijn eind
vr gr

herman witgoed
Info


oke bedankt voor je reactie. Ik ga eens kijken.
Info

Ik heb nu 2 weken lang de was gedroogd waarbij de bovenkap eraf was, om te kijken of hij langzamer gaat draaien, en dan maakt hij de droogbeurt gewoon af.
Dus in principe is dat goed nieuws, alleen zou dit met kap erop natuurlijk wenselijk zijn.
Is er iets van een ventilator of iets dergelijks die de warmte afvoert?
Info

hallo er zitten twee ventilatoren, in allebei op de motorkijk eens of de voorste ventilator volgezogen zit met stof
de condensor eruit en met een zaklamp even (aan de rechterkant)kijken als deze verstopt zit is dat zichtbaar en kunt u daar bij komen door het klepje naast de condensor proberen los te krijgen(dit is een kliksysteem en breekt makkelijk.
verder is het ook belangrijk dat de condensor aan de zijkant open is,.
deze is heel fijnmazig
dit kun je het best zien in daglicht je moet het licht er doorheen kunnen zien
vr gr

herman witgoed
Gesloten