Zanussi TCE 7224 wordt niet warm

De wasdroger defect is natuurlijk erg vervelend! U kunt een monteur bellen maar die kost vaak veel geld.
Als u een beetje handig bent dan kunt u in veel gevallen uw wasdroger prima zelf repareren. Vaak met zeer lage kosten (minder als 10 euro)
Vragen over de reparatie of problemen met uw droger kunt u dan ook hier posten.
De mede-forum gebruikers en de moderators van DIY reparatie (www.DIYreparatie.nl) helpen u graag op weg!
Gesloten
Info

Hallo,Nieuw op dit forum

Wij hebben een zanussi TCE7224 condensdroger van 3-4 jaar oud, ben al tijden op zoek naar een fout.
Hij verwarmt niet meer, en een enkele keer opeens weer wel, heb het verwarmingselement met beide klixons daarop al vervangen
De droger doet het verder wel, linksom, rechtsom enz.
Gisteren ging het verwarmingselement even aan toen ik op het sleepcontact aan de voorkant duwde.
Maar.....de sleepcontacten voor de condensmeting lijken toch in orde als je de geleiding doormeet
Is er een  veel voorkomende fout ? of andere tip ?
bvd voor jullie hulp
rolf
Info

Als de motor wel draait maar het element niet warm wordt valt de deurschakelaar en de micro schakelaar bij de klep van de condensor af.
Kies eens voor een tijds gestuurd programma, bv 30 minuten. Wordt hij dan wel warm?
Als hij wel draait en niet warm wordt, branden/knipperen er dan ook lampjes?
Graag ook het lange PNC nummer.

PS: de nieuwste TCE 7224 die ik kan vinden is van februari 2006, dus 6 á 7 jaar.
Info

Bedankt voor je antwoord,

ja hij kan ook wel ouder zijn (wel nieuw gekocht, maar tijd gaat snel)

dit zijn de nrs 91609272001 en P542264 die op de sticker in de deuropening zitten
Vandaag heeft ie het weer 2 keer gedaan nadat ik de printplaat aan de zijkant waar alle stekkers op zitten eruit had gehaald en daarna weer teruggezet (niets aan te zien).
nu net weer geprobeerd en doet ie weer niets
ook zoals met je suggestie op 30 minuten doet ie het niet, zou het aan de deurschakelaar kunnen liggen ?
of iets anders ?

rolf
Info

De deurschakelaar en de schakelaar bij het klepje van de condensor vallen af, de motor kan dan ook niet draaien.
Controleer de print op losse contacten, vooral bij de relais.
Relais 3 stuurt het éérste deel van de verwarming en relais 4 het tweede deel maar deze zit achter relais 3.
Relais 1 en 2 zijn voor de motor.
Controleer ook of relais 3 niet verkleurd is.
Anders voor de zekerheid de relais en alle dikke onderdelen doorsolderen.
Info

Hallo,
dank voor je reactie.
Printplaat er nogmaals uitgehaald en met een vergrootglas goed bekeken

De 2 binnenste pootjes (naar het midden van de printplaat toe) van relais 3 hadden rondom een haarscheur
Deze opnieuw gesoldeerd en de droger heeft het nu alweer een paar rondes goed gedaan.
Ben er blij mee,
dit forum heeft goed gewerkt en bedankt hiervoor.
Hoop dat dit voor anderen ook nuttig kan zijn
gr

rolf
Info


Hallo,Ik heb het zelfde probleem. Waar zitten die relais precies en hoe zien die er uit??Mvgt Marco
Info


de relais zitten op de printplaat achter de bediening en zijn die grote vierkante blokken op de printplaat
Info


Dat dacht ik dus ook. Maar op die printplaat zitten alleen de schakelaartjes van drie toetsen en wat weerstandjes. Aan de zijkant zit ook nog een grote printplaat met met stekkers, maar zag ik ook niks op zitten
Info


geef me de nummers is uit de deurrand misschien kan ik vinden waar ze in je machine zitten
Info


dan moeten ze tochin die module rechts zitten met die stekkers eraan misschien zitten ze verstopt onder een koelplaat
Info


die oranje blokken, dat zijn de relais
Info


Ik had gedacht en gehoopt ook een los contactje te vinden, maar helaas Thx voor je hulp
Info


slecht contact is niet altijd zichtbaar , weet ik uit eigen ervaring.de contacten een beetje extra vertinnen kan nooit kwaad maar is het verwarmingselement wel goed?
Info


Ja het verwarmingselement is in orde. Nadat ik die printplaat terug had geplaatst en nu dus wist waar de relais zitten heb ik er aan gerammeld tijdens het draaien en toen hoorde ik het relais schakelen en werd die weer warm.Er zit dus toch ergens een héél klein los contact.
Info


das mooi dan weet je in ieder geval in welke richting je moet zoeken, ik denk dat met een beetje extra tin over de contacten dat het probleem dan is opgelost
Gesloten