Bauknecht trkd4667 knipperende rode lampjes

De wasdroger defect is natuurlijk erg vervelend! U kunt een monteur bellen maar die kost vaak veel geld.
Als u een beetje handig bent dan kunt u in veel gevallen uw wasdroger prima zelf repareren. Vaak met zeer lage kosten (minder als 10 euro)
Vragen over de reparatie of problemen met uw droger kunt u dan ook hier posten.
De mede-forum gebruikers en de moderators van DIY reparatie (www.DIYreparatie.nl) helpen u graag op weg!
Gesloten
Info


Hallo,Deze droger geeft 3 knipperende lampjes van pluizenfilter, watercontainer en warmte wisselaar.De overige 4 lampjes branden continue groen. Dit zou storing F15/FF moeten zijn?Heb de volgende zaken al gecontroleerd:NTC voeler aan de voorkant rechtsonder doorgemeten.Clixons op warmte-element doorgemeten.Bedrading en printplaat gecontroleerd/schoongemaakt. Kon alleen een verkleuring vinden op de aansluiting van het stekkerblok die naar het plastic kastje op het rechterzijpaneel gaat (voor de motor aansturing?). Resetten lijkt ook niet te werken.Is de module defect?
Info


ik lees hierop het forum ook meerdere keren over een vochtsensor dat deze ook onder F15 valt. of heb je die ook al gecontroleerd.maar wat zijn de verdere klachten dan? draait de trommel niet meer of word hij niet meer warm, stopt hij midden in het programma of reageert hij nergens meer op?
Info


De vochtsensor is de sensor die rechtsvoor in de droger zit volgens mij en die heb ik doorgemeten.Hij reageert nergens op. als je hem aanzet dan blijven de lampjes even allemaal uit en dan springen ze ineens allemaal aan zoals hierboven omschreven.
Info


ik heb dit nog gevonden, volgens mij komt dat overeen met jouw klachtenhttp://www.euromaxx.nu/products/alle-lampjes-b ... knipperen/
Info


Ja, dat is inderdaad de storing. Bedankt voor de  tip. Heb nog voor de zekerheid het verwarmingselement nog een keer doorgemeten zoals op deze site staat, maar die is goed. Het zal dan toch de vochtigheidsmodule zijn die stuk is.Jammer dat er niet bij staat wat er aan die modules stuk gaat.
Info


De droger meet zn vochtigheid in de trommel.  Misschien de trommel een keer ontvetten met azijn en altijd testen met een beetje natte was erin. Heb je die kleine module ook al open gehad kijken of er beschadigingen aan de componenten zitten of slechte contacten . Plaats anders een paar foto's dan kunnen we meekijken
Info


Heb de kleine module losgemaakt maar kan er niet echt iets aan zien?De stekker met de 2 paarse draaden die naar de hoofdmodule loopt geeft alleen op de pinnetjes op de hoofdmodule een beetje blauwe verkleuring.
Info


dat is jammer dat je geen schade kan zien , dan was het duidelijk geweestje had deze vochtsensor doorgemeten? maakt hij geen kortsluiting met de trommel ,deze zit bij de deur http://www.europart.nl/wasdroger+onderd ... 0362380/en wat waren de waardes van de temperatuursensors? als deze +/- 15 Kohm  is moet dat goed zijnanders misschien toch maar opsturen , ik kan er verder niets over vinden
Info


de 2 vochtsensoren was ik vergeten maar daar kan ook bijna niks aan stuk. Ik heb ze nu wel schoongemaakt en doorgemeten maar gaan netjes allebei naar 0 ohm toe.De NTC voeler rechtsvoor onder geeft 14,2 KOhm bij kamertemperatuur dus dat lijkt me ook niet verkeerd. Meer sensoren kan ik niet vinden toch?Ik denk nu dat we alles wel gehad hebben dus het zal dan toch die module wezen :-(
Info


ben bang van wel, maar zie wel veel weerstanden zitten op de module.je kunt ze altijd even doormeten of ze een weerstand hebben(alle componenten met een R) meet je oneindig hoog dan is deze defect
Info


Okay, dan ga ik de weerstandjes nog even doormeten. Als dat niks oplevert dan stuur ik de module op.Super bedankt voor je hulp!
Info


Ik heb ook een probleem met de printplaat (die van de schakelaar). 1 relais was kapot ( omhulsel was doorgebrand). Ik heb deze vervangen maar het probleem blijft, als je de schakelaar op een programma zet klik er direct een relais, lampje bij de startknop knippert en als je op start druk gaat het lampje van 6 uur branden en na 2 seconden het lampje van 3 uur maar de trommel gaat niet draaien.Wel hoor je direct als je de stroom erop zet een zoem.Wat kan dit zijn?Blof
Gesloten